Iranian Agriculture News Agency

بازرس آبیاری اراضی با امکان فیلمبرداری در مدت زمان کوتاه به میدان می آید

یک گروه تحقیقاتی در سانفرانسیسکو موفق شدند برای نخستین بار یک حشره ربات طراحی کنند که به راحتی در سطح آب راه می رود و در مدت زمان کوتاهی تمامی آلاینده های موجود در آن را تشخیص می دهد.

بازرس آبیاری اراضی با امکان فیلمبرداری در مدت زمان کوتاه به میدان می آید
بازرس آبیاری اراضی با امکان فیلمبرداری در مدت زمان کوتاه به میدان می آید

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از اقتصاد سبز، بر اساس یافته هیا این تحقیق از آنجا که در بیشتر مواقع دانه های گیاهی و میوه و سبزیجات به دلیل آلودگی که در آب آبیاری آنها وجود دارد و به هیچ عنوان قابل رویت نیست، دچار آسیب شده و از کیفیت و طراوت آنها کاسته می شود؛ یک گروه تحقیقاتی در سانفرانسیسکو برای پیشگیری از آلاینده های محیطی که به سرعت وارد آب شده و در همان لحظه نمی توان آنها را تحت کنترل قرار داد، موفق شدند برای نخستین بار یک حشره ربات طراحی کنند که به راحتی در سطح آب راه می رود و در مدت زمان کوتاهی تمامی آلاینده های موجود در آن را تشخیص می دهد.

در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 گونه از حیوانات در دنیا وجود دارند که می توانند بر روی سطح آب حرکت کنند که اکثر آنها دارای اندامی بسیار باریک و سبک هستند. بنابراین این حشره ربات نیز دقیقا دارای اندامی باریک و دست و پاهای بسیار سبک و نازک است.

همچنین این ربات یک چشم الکترونیکی دارد که همه موارد را به طور کامل ضبط می کند. در دست و پاهای آن یک سیستم هوشمند تشخیص آلاینده نصب شده که علاوه بر وظیفه اصلی خود، سطح زیر آب و حرکت حشره های موذی در آن را نیز فیلمبرداری می کند و برای جلوگیری از آسیب این حشرات به دانه های گیاهی، آنها را از بین خواهد برد.

هنگام آبیاری و در طول مسیر حرکت آب در اراضی کشاورزی و باغات می توان به راحتی از این حشره ربات استفاده کرد و به پاکسازی آب به طور همزمان دست یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید