Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی نخستین فروشگاه عسل طبیعی در کشور

به‌زودی نخستین فروشگاه عرضه‌کننده عسل طبیعی تحت نظارت مؤسسه کنترل کیفیت محصولات و فرآورده‌های صنعت زنبورداری در تهران و سپس در استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نخستین فروشگاه عسل طبیعی در کشور
راه‌اندازی نخستین فروشگاه عسل طبیعی در کشور

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از افتتاح نخستین فروشگاه عسل و فرآورده‌های زنبورداری تحت برند خاصی خبر داد و گفت: نخستین مؤسسه کنترل کیفیت محصولات و فرآورده‌های صنعت زنبورداری در کشور به ثبت رسیده و قرار است عسل‌های تولیدی تحت نظارت این مؤسسه در فروشگاهی خاص عرضه شود.

بهزاد بانکی‌پور افزود: این مؤسسه با همکاری انجمن علمی زنبورعسل، اتحادیه سراسری زنبورداران ایران، صندوق حمایت از توسعه زنبورداری بخش کشاورزی و جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان این بخش فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد چنین مؤسسه‌ای، ساماندهی بازار عسل و فرآورده‌های آن است.

مردم عسل باکیفیت و برچسب‌دار خریداری کنند

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ادامه داد: از آنجا که در عرضه عسل، تقلباتی صورت می‌گیرد که مردم نمی‌توانند از کیفیت محصول خریداری‌شده خود اطمینان داشته باشند، در این راستا مؤسسه فوق قرار است محصولات تولیدی را تحت نظارت قرار دهد و عسل‌های باکیفیت را برچسب‌گذاری و در فروشگاه‌های خاص عرضه کند تا بدین‌ترتیب اطمینان مصرف‌کنندگان جلب شود.

بانکی‌پور تصریح کرد: محصول عسل برچسب‌گذاری‌شده و تحت نظارت مؤسسه خود به قیمت مناسب عرضه می‌شود و بدین‌ترتیب امکان رقابت در سطح بازار نیز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور تأکید کرد: در این فروشگاه عسل و سایر محصولات طبیعی ازجمله بره موم، گرده گل و انواع عسل همچون گون، عناب، یونجه، شبدر و... در آن وجود خواهد داشت.

بانکی‌پور اظهار داشت: در برنامه داریم که 40 فروشگاه عرضه‌کننده عسل باکیفیت را تحت نظارت در کل کشور احداث کنیم.

وی همچنین گفت: صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور، حمایت‌های لازم را در بخش سرمایه‌گذاری داشته، به‌گونه‌ای که بیش از 500 میلیون تومان برای راه‌اندازی نخستین فروشگاه هزینه کرده است.

بانکی‌پور در پایان افزود: امیدواریم که تولیدات عسل در کل کشور که حدود 60 هزار تن برآورد شده است، بتواند پاسخگوی نیازهای مردم بوده و بدین‌ترتیب راه برای ورود افراد سودجو که عرضه‌کننده عسل‌های تقلبی بوده و آن را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند، ببندیم./

خبرنگار: مژگان ستار

L-940706-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید