Iranian Agriculture News Agency

دفاتر امور روستایی در استانداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی تقویت می شود

روستا نقطه حیات بخش توسعه پایدار کشور است و توسعه این بخش از برنامه های مهم دولت یازدهم است.

دفاتر امور روستایی در استانداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی تقویت می شود
دفاتر امور روستایی در استانداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی تقویت می شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران-ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور روستایی استانداری تهران، هدایت ا... جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در بازدید از نمایشگاه توانمندی روستاییان درعرصه اقتصاد مقاومتی که تا آدینه شب در محل نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است و استقبال خوبی هم از آن شده است، گفت: سیاست دولت یازدهم، توسعه روستایی و حمایت از تولید در روستاهاست که از ابتدای انقلاب اسلامی هم مورد توجه امام (ره) بوده است.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی و مشکلاتی که آن روزها با آن مواجه شدیم تا حدودی از سیاست توسعه روستایی فاصله گرفتیم که این امر سبب شد روستاها به عنوان کانون توسعه پایدار با چالش روبرو شوند.

جمالی پور در خصوص توسعه روستایی عنوان کرد: شخص رییس جمهور و دولت ایشان به روستاها که به عنوان نقطه حیات بخش توسعه پایدار کشورتلقی می شوند، توجه ویژه ای دارند و توسعه این بخش را یکی از سیاست های مهم خود می دانند.

معاون استانداری تهران اظهار داشت: ظرفیت عظیم روستاها را می توان با تقویت دفاتر امور روستایی در استانداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی توسعه داد.

وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای روستاها که نقش تعیین کننده ای در توسعه کشور دارند، افزود: هرچه امکانات در روستاها افزایش یابد تمایل مردم به روستانشینی بیشتر شده و شرایط مهاجرت معکوس از شهر به روستا فراهم خواهد شد و اینگونه بسیاری از مشکلاتی که در شهرها و حواشی آن وجود دارد، کاهش می یابد.

جمالی پور همچنین تاکید کرد: دولت در تلاش است با تقویت زیرساخت های روستایی باعث توسعه روستاها و اشتغال پایدار در آن شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت استان تهران در پیشرفت و توسعه روستاهای این استان خاطرنشان کرد: استانداری تهران با اجرای طرح های مختلف در چند سال گذشته زمینه پیشرفت و توسعه روستاهای استان را فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان ری در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه به ویژه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و همچنین الماسی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری استان تهران از روند برگزاری نمایشگاه ابراز رضایت کرده و اظهار امیدواری کرد که اینگونه برنامه ها برای توسعه و معرفی روستاها ادامه داشته باشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید