Iranian Agriculture News Agency

مصرف 2000 تن نایلکس تجزیه‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور

احیای محیط زیست و حفظ آن نیازمند اتخاذ برنامه‌ریزی صحیح علمی است.

مصرف 2000 تن نایلکس تجزیه‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور
مصرف 2000 تن نایلکس تجزیه‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تغییرات آب و هوایی و مشکلات امروز محیط زیستی ناشی از امور غیرعلمی و برخورد غیرعالمانه با طبیعت در گذشته است.

هوشنگ انوشیروانی افزود: هر کدام از ما در طول زندگیمان، چه در کودکی و چه در حال حاضر، خواسته یا ناخواسته، آسیب‌هایی به طبیعت روا داشته‌ایم که برای جبران اشتباهاتمان و احیای طبیعت و بازسازی محیط زیست باید اقدام‌های عملی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفتادوهشتمین جلسه باشگاه هنر و طبیعت با حضور دوستداران محیط زیست اعلام شد که در چهار سال اخیر حدود دوهزار تن نایلکس تجزیه‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، جانبو، رفاه و سازمان میادین میوه و تره‌بار مصرف شده است.

انوشیروانی ادامه داد: این نگرانی همواره در این شرکت وجود داشته که محصولاتمان به محیط زیست آسیب می‌رساند و به‌دنبال یافتن چاره‌ای بر رفع این معضل بودیم که با وارد کردن تکنولوژی اکسو زیست تخریب‌پذیر به کشور، نخستین گام را جهت تولید و عرضه این محصول برداشتیم که با استقبال فروشگاه‌های زنجیره‌ای روبه‌رو شد و با تدوین استاندارد داخلی، این شرکت به‌عنوان نخستین دارنده استاندارد ملی اکسا زیست تخریب‌پذیر در کشور، توانست گام ناچیزی در راستای حفاظت محیط زیست بردارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این شرکت نیز به‌منظور کاهش فاصله قیمتی این محصول زیست‌محیطی با پلاستیک‌های معمولی با اخذ نمایندگی از شرکت reverte انگلستان با قیمت استثنایی مواد افزودنی را در اختیار همکاران قرار می‌دهد و تلاش ما زمانی به ثمر خواهد نشست که تولید نایلکس، سفره، کیسه فریزر و کیسه زباله معمولی در کشور متوقف و همه محصولات تجزیه‌پذیر باشند.

مدیرعامل شرکت "داراپلاستیک غرب" یادآور شد: برای حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین مسائلی است که باید وجود داشته باشد از این رو برای این که بتوانیم برنامه‌های زیست‌محیطی را محقق سازیم باید فرهنگ‌سازی به منظور حفظ محیط زیست و همچنین آموزش‌های لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشیم.

انوشیروانی تأکید کرد: احساس مسئولیت این شرکت در قبال محیط زیست قدمتی هفت ساله دارد، محیط زیست ما مبنای موجودیت ماست که سعی داریم با حفظ آن برای خود و نسل‌های بعدی، آینده را خوب بسازیم محصولات این شرکت برای محیط زیست و منابع طبیعی کمترین آسیب را به‌دنبال دارد و این کار با تغییر متدولوژی مصرف همگانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود و با ارائه آموزش‌های دقیق، مردم با روش‌های حفظ و نگهداری این گونه محیط‌ها بیشتر آشنا ‌شوند.

انوشیروانی اظهار امیدواری کرد که با تشویق صنایع برای استفاده از این‌گونه نایلون‌های تجزیه‌پذیر، بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش توجه کرد.

ترغیب مخاطبان به استفاده از کیسه‌های تجزیه‌پذیر

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک درباره فعالیت‌های صورت‌گرفته در این واحد تولیدی توضیح داد: ما دو کار متفاوت انجام دادیم؛ یکی در زمینه کیسه‌های تجزیه‌پذیر در ایران بود. در حقیقت متدولوژی مصرف این پلاستیک‌ها را جا انداختیم و مصرف‌کنندگان را اقناع کردیم که با استفاده از این پلاستیک‌ها، حافظ محیط زیست باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که این واحد چه برنامه‌های دیگری را برای متمایز ماندن و برتر بودن در دستور کار دارد، گفت: ما در سال جاری دو خرید انجام داده‌ایم که با وارد شدن این ماشین‌آلات، در تولید و بهره‌وری محصولات، پیشرو خواهیم شد.

انوشیروانی همچنین افزود: هم‌اکنون ماشین‌آلات دوخت ساخت کشور ایتالیایی وارد مجموعه شده و هفته گذشته با حضور تکنیسین‌هایی نصب و راه‌اندازی شد و ماشین‌آلات هشت رنگ از کشور آلمان نیز در حال بارگیری است و امیدواریم همزمان با بیستمین سالگرد شروع فعالیت کاری این واحد تولیدی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا امکان ارائه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم سازیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم ادامه داد: هر ساله در این ماه شاهد استفاده از انبوه پلاستیک‌ها در کشور هستیم، که هشدارها و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها برای جایگزین کردن محصولات تجزیه‌پذیر ازجمله سفره یک بار مصرف، نایلکس و کیسه‌های زباله گامی مؤثر برای حفظ محیط زیست است.

انوشیروانی بر لزوم پاسداشت ارزش‌های زیست محیطی تأکید کرد و یادآور شد: بسیاری از معضلات زیست محیطی که ما با آن دست به گریبان هستیم، ناشی از توسعه نیافتگی است، ارزش‌های زیست محیطی زمانی به تعالی می‌رسد که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هم توجه کنیم و نگذاریم خانواده‌ها و مردم و جوامع محلی برای معیشت خود به عرصه‌های زیست محیطی تجاوز کنند./

خبر: مژگان ستار

V-940718-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید