Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با بنیاد سینمایی فارابی برای ارائه پیام آب

مشاور وزیر نیرو در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد سینمایی فارابی بر استفاده از ظرفیت بالای هنر و رسانه برای ارائه پیام آب به جامعه تاکید کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با بنیاد سینمایی فارابی برای ارائه پیام آب
امضای تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با بنیاد سینمایی فارابی برای ارائه پیام آب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مشاور وزیر نیرو در امور اجتماعی و فرهنگ عمومی در آیین امضای این تفاهم‌نامه در ساختمان ستادی این وزارتخانه، با بیان این که در زمان حاضر موضوع آب و برق یک مبحث ملی و حیاتی است، اظهار داشت: زبان هنر، زبان گویایی است که با روح و جسم بشر عجین است و می‌تواند به‌خوبی در تفهیم مفاهیم مختلف از جمله آب و برق با اشخاص ارتباط برقرار کند.

"ناصر شفق" با اشاره به رسالت هنرمندان و محبوبیت آنان در اقشار جامعه افزود: هنرمندان به‌عنوان گروه مرجع با زبان هنر می‌توانند جامعه را در راستای پویایی فرهنگ بهینه‌سازی مصرف آب و برق همراهی کنند.

وی امضای این تفاهم‌نامه را فتح بابی برای اجرای صحیح مدیریت در مصرف بهینه آب و برق در جامعه دانست و گفت: ما باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه پیام آب را به گوش همه مردم برسانیم و موضوع کمبود آب را به یک دغدغه عمومی تبدیل کنیم.

ارائه پیام آب با زبان فرهنگ و هنر

در ادامه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه امروز کمبود آب به عنوان یک مسئله جدی، در نزد افکار عمومی مطرح است، اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه مسئولیتی است که خانواده فرهنگ و هنر در قبال موضوع حفظ و پاسداشت آب برعهده می‌گیرند.

"علیرضا تابش" با بیان این مطلب که فرهنگ، هنر، رسانه، سینما، ادبیات، کتاب و نشر این ظرفیت را در جامعه ایجاد می‌کنند تا مردم این پیام‌ها را به درستی بپذیرند و به آن عمل کنند، افزود: بنیاد سینمایی فارابی تمام تلاش خود را به کار می بندد تا با زبان فرهنگ و هنر، از این دو عنصر حیاتی یعنی آب و برق به درستی حراست شود.

با اشاره به اینکه آثار سینمایی در بخش کودک و خانواده می‌تواند در این مسیر بسیار موثر باشد، افزود: امسال در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در همدان موضوع ویژه‌ای برای فیلم‌ها ارائه نشده بود، اما بخشی از فیلم‌ها به موضوع آب اختصاص داشت و این موضوع نشان از حساسیت جامعه هنر به موضوع آب است.

وی ادامه داد: در بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال شاهد چند اثر هنری هستیم که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به مقوله مدیریت در مصرف آب پرداخته است.

تبدیل مسئله آب به گفتمان عمومی از طریق هنر

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو نیز با بیان این مطلب که دست‌اندازی بشر در نظم جهان و طبیعت آثار و طبعات مخربی را برجای گذاشته است، گفت: وضعیت طبیعت نگران کننده است و گرمای زمین که روز بروز در حال افزایش است حاصل نا کارآمدی بشر در استفاده از طبیعت است.

"مجید رجبی معمار" با اشاره به دو مقوله حیاتی آب و برق که انسان برای ادامه زندگی به آنها نیاز است، ادامه داد: آب مصرفی و آب شرب برای حیات انسان و سایر موجودات ضروری است ولی امروزه برای تامین آب، نیازمند برق و برای تولید برق هم نیازمند آب هستیم، بنابراین، این دو مقوله جزء لاینفک و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رجبی معمار ادامه داد: خوشبختانه نیاز واقعی انسان به آب و برق تبدیل به فهم و درک عمومی شده و مسئولیت ما در این راستا تبدیل آن به گفتمان عمومی از طریق هنر است.

وی تاکید بر لزوم حمایت از جامعه هنری کشور برای تولید آثار فاخر و دلنشین در زمینه آب و برق گفت: وزارت نیرو وظیفه خود می‌داند که برای گسترش ترویج فرهنگ مصرف درست آب با اهالی هنر همکاری نزدیک داشته باشد.

بر اساس این گزارش؛ موضوع این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های اجرایی، کارشناسی و پژوهشی وزارت نیرو و بنیاد سینمایی فارابی، همکاری و مشارکت در تولید و ساخت فیلم های سینمایی و ویدیویی داستانی، همکاری و مشارکت در حوزه تحقیق و نگارش فیلم های سینمایی و ویدیویی، همکاری و مشارکت در جشنواره فیلم فجر ، ‌کودک، نوجوان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان، انتشار مطالب مدیریت مصرف آب و برق برای آگاهی بخشی در ماهنامه‌ها یا فصلنامه‌های منتشره توسط بنیاد سینمایی فارابی ذکر شده است.

همچنین در این تفاهم‌نامه بر استفاده از ظرفیت فضاهای محیطی و تاسیسات صنعت آب و برق برای استفاده در لوکیشن فیلم‌ها، استفاده از ظرفیت کارشناسان وزارت نیرو و همکاری ایشان با نویسندگان فیلمنامه و کارگردانان و برجسته‌سازی موضوع منابع آب و برق به عنوان یک سرمایه ملی به عنوان میراثی گرانقدر برای آیندگان و راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی منابع آبی در آثار سینمایی تاکید شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید