Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات خبر داد:

آغاز رایزنی برای حضور شیلات ایران در منطقه بالکان/ تحویل غرفه ایران در فودسیتی ترکیه در دو هفته آینده

ظرف هفته آینده رایزن اقتصادی ایران در منطقه بالکان برای حضور محصولات شیلاتی در این منطقه با مسئولان شیلات وارد بحث می‌شوند.

آغاز رایزنی برای حضور شیلات ایران در منطقه بالکان/ تحویل غرفه ایران در فودسیتی ترکیه در دو هفته آینده
آغاز رایزنی برای حضور شیلات ایران در منطقه بالکان/ تحویل غرفه ایران در فودسیتی ترکیه در دو هفته آینده

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از حضور هشت نفر از صادرکنندگان آبزیان برای تحویل غرفه‌ای در مرکز تجارت جهانی روسیه خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده، هشت نفر از صادرکنندگان ماهی، میگو و سایر آبزیان، غرفه ایران را در مرکز تجارت آبزیان روسیه به نام فودسیتی تحویل می‌گیرد.

عیسی گلشاهی افزود: 304 مترمربع فضایی است که برای ایران در نظر گرفته شده و قرار است محصولات آبزیان به‌صورت مستقیم در این غرفه حضور داشته باشند.

وی درباره هیأت‌های اعزامی به ایران خاطرنشان کرد: دو هیأت فرانسوی و ایتالیایی تمایل دارند که صادرات آبزیان ایرانی به آن کشورها از سر گرفته شود که در این راستا برنامه‌هایی در حال انجام است.

گلشاهی ادامه داد: امسال پنج محموله به کشور ایتالیا صادر شده است و از آنجا که محموله‌ها به‌صورت نقدی معامله شده است، مشکلی وجود نداشت.

مراودات بانکی سهل شود، صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا قوت می‌گیرد

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل تجارت آبزیان و سایر تجارت‌ها برای سایر کشورها، مراودات بانکی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی یادآور شد: بازارهای اسپانیا و اتحادیه اروپا برای حضور محصولات ایرانی مناسب هستند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک دوباره احیا شود.

گلشاهی از حضور رایزن اقتصادی ایران در منطقه بالکان خبر داد و تأکید کرد: هفته آینده رایزن اقتصادی ایران در منطقه بالکان جلسه‌ای مشترک با صادرکنندگان آبزیان و سازمان شیلات خواهد داشت تا بتوانیم زمینه‌های همکاری مشترک برای حضور بیشتر آبزیان ایرانی در منطقه بالکان که کشورهایی همچون بلغارستان و رومانی را دربر می‌گیرد را فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: منطقه بالکان از لحاظ توریستی ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند بهترین بازار برای ایران محسوب شود.

گلشاهی همچنین گفت: استانداردهای محصول آبزیان تولیدشده در ایران و نداشتن آنتی‌بیوتیک در میگوهای ایرانی از مزیت‌هایی است که می‌تواند راه ورود آبزیان ایران به سایر کشورها را فراهم آورد.

رونمایی از روش طبخ آبزیان با قیمت تمام‌شده گوشت قرمز و سفید در دبیرستان‌ها

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات از فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان در مدارس خبر داد و افزود: با همکاری اتحادیه صادرکنندگان آبزیان و مسئولان تغذیه و کسانی که در مدارس حضور فعال دارند، مباحث مربوط به استفاده از آبزیان در سبد غذایی دانش‌آموزان را برای نخستین‌بار اجرایی کردیم، به‌گونه‌ای که در دبیرستان‌هایی که وعده نهار داشتند، از روش‌های طبخ میگو که بتواند از لحاظ قیمتی هم‌پای مرغ یا گوشت قرمز باشد و صرفه اقتصادی داشته باشد، رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: برای آموزش طبخ آبزیان 10 هزار نفر به‌صورت پایلوت تحت آموزش قرار گرفتند و علاوه بر آن زمینه‌های حضور مربیان آشپزی در نمایشگاه‌های مختلف فراهم شد تا بدین‌ترتیب مصرف آبزیان در سبد غذایی مردم افزایش یابد.

گلشاهی در پایان تصریح کرد: برنامه‌های نمایشگاهی 13 استان کشور اعلام رسمی شد تا بدین‌ترتیب مردم در جریان محصولات پروتئینی ماهی در قفس و همچنین عرضه ماهیان سیباس و قزل‌آلاهای صنعتی، میگو و روش‌های فرآوری آن قرار گرفته و بتوانند در سفره خانوار از این محصولات استفاده بهینه کنند و علاوه بر آن، کارشناسان تغذیه و شیلات در کنار مربیان تغذیه در این نمایشگاه‌ها حضور دائمی خواهند داشت./

خبرنگار: مژگان ستار

L-940817-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید