Iranian Agriculture News Agency

سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود راه اندازی شد

با هدف ساماندهی و نظارت بر بازار کود مصرفی بخش کشاورزی،سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود توسط موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد.

سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود راه اندازی شد
سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از موسسه تحقیقات خاک و آب، براساس تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم ثبت،کنترل کیفی و ساماندهی تولید، توزیع مواد کودی و ارتقاء کیفیت آنها، با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود «آیین نامه ثبت و کنترل کیفی انواع مواد کودی» در تاریخ 21/8/93 توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ گردید.

این گزارش می افزاید: بر اساس این آیین نامه، مؤسسه تحقیقات خاک و آب مأمور شد تا ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ آئین نامه مذکور «شیوه نامه اجرایی ثبت مواد کودی در کشور» را تدوین و ابلاغ نماید و متعاقب آن کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان مواد کودی موظف به ثبت کلیه مواد کودی تولیدی و وارداتی خود در این مؤسسه شدند.

در ادامه این گزارش امده است: همچنین بر اساس آیین نامه مذکور عرضه و فروش کلیه مواد کودی از تاریخ 21/8/94 بدون شماره ثبت مؤسسه تحقیقات خاک و آب ممنوع شد.

این گزارش ادامه می دهد:با راه اندازی سامانه پیام کوتاه ثبت کود توسط موسسه تحقیقات خاک و آب، خریداران انواع مواد کودی برای اطمینان از اصالت کودهای خریداری شده می توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره 3000646424 پیامک نمایند.

این سامانه در پاسخ،اطلاعات و مشخصات ماده کودی را ارسال و خریداران می توانند از تقلبی نبودن کود خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

این گزارش می افزاید:این اقدام در بهبود وضعیت تولید،عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست جلوگیری می کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید