Iranian Agriculture News Agency

کاهش 50 درصدی هدررفت آب در فضای سبز با سیستم آبیاری هوشمند

به‌تازگی شرکت Ewater به یک راه‌حل اتوماتیک دست پیدا کرده است و آن استفاده از آب‌فشان‌های هوشمند است که تنها زمانی به چمن‌ها آب داده می‌شود که تشنه هستند.

کاهش 50 درصدی هدررفت آب در فضای سبز با سیستم آبیاری هوشمند
کاهش 50 درصدی هدررفت آب در فضای سبز با سیستم آبیاری هوشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، احتمالاً بهترین راهی که برای جلوگیری از هدررفت آب در آبیاری گیاهان به ذهن می‌رسد، قرار دادن آب‌پاش روی یک سیستم زمان‌بندی شده است، اما این روش مقرون به صرفه‌ترین راه نیست. فرض کنید که در طول هفته باران ببارد یا شما فراموش کنید تایمر را خاموش کنید، بدون‌شک شما باعث هدر رفتن حجم آب زیادی خواهید شد و چمن‌ها در آب غرق می‌شوند.

به‌تازگی شرکت Ewater به یک راه‌حل اتوماتیک دست پیدا کرده است و آن استفاده از آب‌فشان‌های هوشمند است که تنها زمانی به چمن‌ها آب خواهند داد که تشنه هستند و نیاز به آب دارند.

آب‌فشان‌های این شرکت با استفاده از یک‌سری سنسورهای محلی و اطلاعات آب و هوایی تخمین می‌زنند که گیاهان به چه میزان آب نیاز دارند. به‌طور مثال اگر باران ببارد، سیستم آب کمتری را طی هفته در اختیار گیاهان قرار می‌دهد. همچنین با توجه به نوع خاک، گیاه، شیب زمین و روان‌آب‌ها میزان آب‌دهی تغییر خواهد کرد.

شرکت Ewater اعلام کرده است این سیستم می‌تواند میزان آبیاری را تا 50 درصد کاهش دهد و پتانسیل مناسبی برای استفاده در مناطق خشک دارد.

به‌نظر می‌رسد این شرکت بر فروش محصولات آبیاری خود را بر فضاهایی با مقیاس بزرگ، پارک‌ها و مراکز متمرکز کرده است، اما باید گفت این سیستم در دسترس مصرف‌کنندگان خرد نیز قرار دارد و با پرداخت هزینه کمی در ماه، افراد، شرکت‌ها و مراکز قادر خواهند بود تا میزان آبیاری فضای سبز را کنترل کنند./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

S-940910-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید