Iranian Agriculture News Agency

آغاز مراسم روز جهانی خاک در ایران، در واپسین روزهای سال جهانی خاک

آیین گرامیداشت روز جهانی خاک در واپسین روزهای سال میلادی با همکاری مؤسسه تحقیقات خاک و آب و سازمان حفاظت محیط زیست، دقایقی پیش در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

آغاز مراسم روز جهانی خاک در ایران، در واپسین روزهای سال جهانی خاک
آغاز مراسم روز جهانی خاک در ایران، در واپسین روزهای سال جهانی خاک

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در این ایین که پیرو نامگذاری سال 2015 به نام "سال جهانی خاک" از سوی سازمان ملل متحد برگزار می شود، ایران نیز اگرچه با تاخیر خیلی زیاد، اما همچون تمامی کشورها که فائو از آن ها خواسته بود تا برای ارج نهادن به خاک و هشدار به مسئولان و آحاد جامعه برای داشتن رفتار مناسب با خاک مراسمی برگزار کنند، چنین مراسمی را تدارک دیده است.

سعید سعادت در این رابطه افزود: با توجه به رسالت مؤسسه تحقیقات خاک و آب، برنامه‌ای نیز از سوی این مؤسسه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست امروز 2 دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های این سازمان برای ارج نهادن به خاک برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، سخنرانی‌هایی با موضوع سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و دولت درباره پژوهش‌های مرتبط با خاک و سیاست‌هایی که دولت درباره، ترویج و دانشگاه‌ها در این زمینه پیش رو دارد، انجام می‌شود .

در مراسم روز جهانی خاک که از دقایقی پیش آغاز شده است، قرار است از ژئوپورتال مؤسسه تحقیقات خاک و آب که حاوی بانک اطلاعاتی خاک و مطالعات و تحقیقات مربوط به آن است و همچنین سایت استانداردهای خاک سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شود.

معصومه ابتکار (رئیس سازمان حفاظت محیط زیست)، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی؛ عباس رجائی( رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی)، علی‌مراد اکبری( معاون آب و خاک جهاد کشاورزی)، کامبیز بازرگان( رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب ) و منوچهر گرجی( رئیس انجمن علوم خاک ایران )در این مراسم حضور دارند.

آیین روز جهانی خاک در واپسین روزهای سال میلادی با همکاری مؤسسه تحقیقات خاک و آب و سازمان حفاظت محیط زیست، امروز دوم دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست از ساعت 9 تا 14 برگزارمی شود.

گرامیداشت روزجهانی خاک در حالی امروز (البته فقط در ایران) برگزار می شود که در تقویم جهانی 5 دسامبر - 14 آذر ماه هر سال- به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است و امسال با توجه به نامگذاری سال 2015 میلادی که در واپسین روزهای آن هستیم، این روز باید از اهمیت به مراتب بیشتری برای کارشناسان جهانی کشاورزی و محیط زیست برخوردار می شد./

خبرنگار: افسانه زعیم زاده

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد...

مطلب مرتبط:

گزارش فائو از کمپین رسانه‌ای ایران در پایان سال جهانی خاک/ تلاش ایانا ویژه بود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید