Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور خبر داد:

ثبت مواد کودی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، بدون هیچ استثنایی

برای ثبت مواد کودی هیچ استثنایی برای اشخاص حقیقی و حقوقی قائل نیستیم و هیچ تماسی مبنی بر کوتاه آمدن برای شرکت خاصی نیز نداشته‌ایم و تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان از هر جا، حتی از درون وزارت جهاد کشاورزی، باید مسیر طبیعی ثبت را بگذرانند.

ثبت مواد کودی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، بدون هیچ استثنایی
ثبت مواد کودی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، بدون هیچ استثنایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور امروز در جمع واردکنندگان و تولیدکنندگان کودهای شیمایی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران برگزار شد، با بیان اینکه تلاش همه ما در جهت تولید محصول خوب از لحاظ کمی و کیفی است، گفت: ما خود را از تولیدکنندگان و واردکنندگان کود جدا نمی‌دانیم، بلکه خود را همکار شما می‌دانیم، چون اگر محصول خوب و سالم بر سر سفره مردم باشد، نتیجه فعالیت مشترک ما و شما محسوب می‌شود.

کامبیز بازرگان با اشاره به اینکه دلیل ورود مؤسسه به موضوع ثبت مواد کودی ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و منابع تولیدی شامل آب و خاک بوده است، افزود: پس از 60 سال مصرف کود در کشور، در یک سال گذشته سعی شده است با اجرای شیوه‌نامه ثبت مواد کودی کمترین زحمت بر دوش واردکنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی با قبول گلایه واردکنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر طولانی شدن روند ثبت مواد کودی در کشور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه تقلب و تخلف در کودهای کشور، متأسفانه تولیدکنندگان و واردکنندگان درست‌کار ما نیز در صف طولانی ثبت قرار گرفته‌اند و ما تلاش می‌کنیم با وجود کمبود نیرو در مؤسسه این مشکل را به‌زودی رفع کنیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور ادامه داد: ما می‌توانستیم برای احداث آزمایشگاهی مجهز 10 سال صبر کنیم، اما تصمیم گرفتیم با بضاعت موجود کار را آغاز کنیم و به تدریج حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کنیم.

بازرگان با بیان اینکه در شرایطی که پیش‌بینی ما ثبت دوهزار برند فرمول بود، تاکنون تقاضای ثبت بیش از دوهزار و 600 برند فرمول را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: برای ثبت مواد کودی هیچ استثنایی برای اشخاص حقیقی و حقوقی قائل نیستیم و هیچ تماسی مبنی بر کوتاه آمدن برای شرکت خاصی نیز نداشته‌ایم و تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان از هر جا حتی از درون وزارت جهاد کشاورزی باید میسیر ثبت را بگذرانند.

وی با اشاره به کنترل کیفیت کودها به موازات ثبت آنها یادآور شد: در این زمینه نیز از تمامی بازارها، شرکت‌ها، انبارهای سازمان شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی بدون استثناء نمونه‌برداری شده است.

بازرگان با تأکید بر اینکه مسیری که پیش رو به نفع تولید کشاورزی، واردکنندگان و تولیدکنندگان است، اظهار داشت: ما نیازمند پشتیبانی و حمایت شما برای ارتقاء این مسیر هستیم و قبول داریم که در نقطه 100 درصد و بهینه قرار نگرفته‌ایم، اما تلاش خود را برای بهبود شرایط می‌کنیم./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

S-941009-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید