Iranian Agriculture News Agency

نماینده فائو در ایران: پروژه های آب در ایران از ابتدای ژانویه کلید خورد/ برای توسعه روستایی راهکارهای تازه باید اندیشید

نماینده مستقر فائو درایران گفت: پروژهای مشترک "کانون ابتکار منطقه ای کمبود آب" فائو، از ابتدای سال میلادی جاری در ایران آغاز شد.

نماینده فائو در ایران: پروژه های آب در ایران از ابتدای ژانویه کلید خورد/ برای توسعه روستایی راهکارهای تازه باید اندیشید
نماینده فائو در ایران: پروژه های آب در ایران از ابتدای ژانویه کلید خورد/ برای توسعه روستایی راهکارهای تازه باید اندیشید

به گزارش ایانا، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست مشترک با نمایندگان فائو و یونسکو در ایران گفت: برای برگزاری روز ملی آب در کشور، از نماینده فائو و یونسکو دعوت شده است. همچنین امسال همایشی نیز با عنوان "آب مجازی" با همکاری مشترک آن ها برگزار می‌شود.

وی با بیان این که درباره اصلاح وضعیت آب گزارش هایی به نمایندگان این سازمان‌ها ارائه شده است، افزود: ضمن اینکه عملکرد 5 ساله اتاق در بحث آب که عملکردی قابل قبول است، به آنها ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه روز جهانی آب در ایران 20 روز زودتر از 2 فروردین 95 به 12 اسفند سال جاری منتقل شده است، ادامه داد: دغدغه های اتاق بازرگانی، مردم و فعالان اقتصادی برای حفظ این ثروت ملی به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

وی تصرح کرد: فضای فرهنگ سازی برای مردم ایجاد می‌شود تا خود مردم مطالبه گر استفاده بهینه از آب باشند که در این زمینه مسابقاتی نیز برگزار می‌شود.

ایران به عنوان کانون ابتکار منطقه ای کمبود آب انتخاب شد

سرج ناکوزی در ادامه این نشست گفت: چالش آب تنها برای ایران نیست و کشور‌های منطقه نیز با این مشکل روبه رو بوده و چالش‌های مشابهی دارند.

وی از چالش‌های دیگر در این ارتباط به مسائل زیست محیطی و تخریب آن اشاره کرد و گفت: به همین منظور باید بهره وری بیشتری در الگوهای آب ایجاد شود.

به گفته ناکوزی، در این خصوص لازم است که همکاری میان بخش خصوصی و دولتی در ایران تقویت و رویکرد گروهی و دست جمعی ایجاد شود.

نماینده مستقر فائو در ایران با اشاره به اینکه ایران به عنوان کانون ابتکار منطقه ای کمبود آب انتخاب شد، ادامه داد: پروژهای مشترکی با ایران از ابتدای سال میلادی جاری داریم.

ناکوزی اظهار داشت: باهمکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست ایران در حال بررسی و اجرای برخی از پروژه ها در خصوص نظارت و مدیریت بر منابع آب هستیم و اعتقاد داریم که برای تحقق این مهم، باید مشارکت بخش‌های خصوصی و دولت تقویب شود.

وی افزود: جامعه مدنی نیز برای تحقق این امور باید مشارکت داشته باشند تا بتوانیم اگوی پایداری برای مصرف منابع آب در کشور ایران ایجاد کنیم.

ناکوزی با اشاره به اینکه فعالیت‌های لازم برای مقابله با کم آبی، باید پایدار برنامه ریزی شود گفت: نتایج این کار در بلند مدت نمایان می شود.

وی همچنین خواستار اتخاذ راهکارهای تازه و اساسی برای توسعه روستایی در ایران شد./

ارسال خبر: مهدی انصاری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید