Iranian Agriculture News Agency

اعلام آمادگی اسپانیا برای کمک به ایران در مدیریت بحران آب

مدیر کل بین الملل مؤسسه تجارت خارجی اسپانیا با معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران در محل اتاق ایران دیدار کرد و راه کارهای گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

اعلام آمادگی اسپانیا برای کمک به ایران در مدیریت بحران آب
اعلام آمادگی اسپانیا برای کمک به ایران در مدیریت بحران آب

به گزارش ایانا، «فرهاد شریف» معاون بین الملل اتاق ایران با اشاره به حمایت دولت از بخش خصوصی و توسعه فعالیت های مشترک با دیگر کشورها اظهار داشت: اکنون با در نظر گرفتن رویکرد دولت ها و بالاترین مقامات دو کشور در خصوص همکاری های اقتصادی بلند مدت، می‌توانیم آغاز جدیدی را در ارتباط بخش های تجاری دو کشور رقم بزنیم.

معاون بین الملل اتاق ایران با بیان اینکه سابقه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و اسپانیا خوب بوده است؛ گفت: با توجه به وضعیت امن ایران در منطقه و تأمین نیازهای بازار همسایگان، فعالیت هایی همچون توسعه زیرساخت ها و فراهم آوردن شرایط پذیرش گردشگر در ایران از توجیه اقتصادی برخوردار است و تجربه شرکت های اسپانیایی فعال در این حوزه ها، می تواند به توسعه همکاری های بین دو کشور کمک کند.

فرهاد شریف، توانمندی ایران در حوزه های انرژی و نیروی انسانی تحصیلکرده را برای حضور سرمایه گذاران اسپانیایی و تبدیل فرصت های مذکور به موقعیت های تجاری و اقتصادی، یکی از راهکارهای توسعه همکاری های اقتصادی عنوان کرد.

اعلام آمادگی اسپانیا برای کمک به ایران در مدیریت بحران آب

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری بیان کرد: اسپانیا می تواند با توجه به عقاید مذهبی مسلمانان برای این دسته از گردشگران هم موقعیت های خاصی را فراهم کند.

«ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر جدید اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مأموریتش در ایران گفت: در حال حاضر بسترهای توسعه مناسبات بین دو کشور فراهم است و این امر می تواند همکاری های دو کشور در همه زمینه‌ها را ارتقاء بخشد.

سفیر جدید اسپانیا در تهران با اشاره به چندین سفر هیأت‌های اقتصادی کشورش به تهران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی، اظهار داشت: اسپانیا تجربیات فراوانی در مقوله بحران آب و مدیریت مصرف آن دارد که آماده ایم این تجربیات را در اختیار ایران بگذاریم.

در ادامه این نشست، مدیرکل بین الملل مؤسسه تجارت خارجی اسپانیا گفت: این مؤسسه یک مؤسسه دولتی است که زیر نظر وزارت خارجه و وزارت اقتصاد فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن فراهم کردن تسهیلات تجارت خارجی با دیگر کشورهای دنیاست.

وی ادامه داد: هدف اصلی از این سفر، شناسایی نیازها و تقاضای ایران از ما، آگاهی از اطلاعات اقتصادی ایران، بررسی بازار ایران و همچنین یافتن شرکای تجاری مناسب برای شرکت‌های اسپانیایی است./

خبرنگار: پانته آ مهرایی

عکاس: سید علی صفوی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید