Iranian Agriculture News Agency

تولید نخستین تراکتور برنجی کشور در ارومیه

مدیرعامل تراکتورسازی ارومیه گفت:   نخستین تراکتور برنجی کشور در ارومیه تولید و تا ۱۰ روز آینده وارد بازار می‌شود.

تولید نخستین تراکتور برنجی کشور در ارومیه
تولید نخستین تراکتور برنجی کشور در ارومیه

مدیرعامل تراکتورسازی ارومیه با اشاره به این‌که از‌ سال ٨٢ تمامی سهام این کارخانه به گروه صنایع تراکتورسازی ارومیه واگذار شد، گفت: عمده فعالیت آن از ابتدا تولید تراکتور باغی بود و تا زمان تحریم‌ها فعالیت داشت اما پس از آن با توجه به این‌که برخی قطعات از خارج کشور وارد شده و به خاطر مسأله تحریم ورود آنها متوقف شد، برای همین از صفر تا صد طراحی، تولید و توزیع تراکتور باغی در همین کارخانه انجام شد و به خودکفایی رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ‌سال گذشته بیشترین میزان تولید با یکهزار و ٣٠٣ دستگاه شامل ٩٠٥تراکتور باغی در کارخانه تراکتورسازی ارومیه انجام شده که تمامی نیازهای باغی کشور را برطرف می‌کند. مشکینی با اشاره به فعالیت‌های این کارخانه افزود: محصول جدید تراکتور امسال ٤٠٧ نام دارد و علاوه بر آن تراکتور ٩٣٨ با موتور آلمانی نیز هم‌اکنون بهینه شده و روی خط تولید قرار دارد.

مدیرعامل تراکتورسازی ارومیه از صادرات تراکتور به کشورهایی مانند افغانستان و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون تراکتور ٢٤٠ به کشورهای آسیایی صادر شده و در این رابطه روی مسأله صادرات در چشم‌انداز آینده توجه ویژه‌ای شده تا جایی که حداقل ٥٠‌درصد محصولات به خارج از کشور صادر شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ٩٥‌درصد نیاز داخلی کشور با تولیدات این کارخانه برطرف شده و به ٤٠ کشور دنیا نیز صادرات آن انجام می‌شود. مشکینی با ابراز خرسندی از این‌که در صنایع تراکتورسازی ایران و این مجموعه توانمندی چشمگیری در طراحی، تولید و مهندسی معکوس انجام شده است، افزود: در گذشته شرایط مطلوبی در این رابطه وجود نداشت اما هم‌اینک کارشناسان مجرب حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

مدیرعامل تراکتورسازی ارومیه با تأکید بر استفاده از فناوری‌های روز دنیا در ساخت تراکتور اظهار داشت: در این رابطه در گروه تراکتورسازی ارومیه درحال مطالعه برای ساخت پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تراکتور دنیا با مهندسی معکوس هستیم. مشکینی بیان کرد: هم‌اینک روی توسعه این کارخانه به‌شدت سرمایه‌گذاری شده و ضمن ایجاد خط تولید رنگ تا پایان سال، بر کیفیت‌بخشی محصولات نیز توجه جدی می‌شود.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید از موثرترین عوامل تاثیرگذار در بخش کشاورزی؛ فناوری و مکانیزه آن است که با محصولات کارخانه ارومیه و تبریز این حلقه درحال تکمیل است.

اسمعیل کریم‌زاده با تأکید بر توسعه کشاورزی صنعتی اظهار داشت: کشاورزی صنعتی از کشاورزی سنتی مقرون به صرفه‌تر بوده و ضمن ایجاد درآمد مناسب، در جوانان روستایی نیز ایجاد علاقه‌مندی می‌کند تا شغل آبا و اجدادی خود را برای رفع نیازها دنبال کنند .

بهاره پورعلی- ارومیه

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید