Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فرآورده‌های گیاهی و دارویی خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان گل محمدی/ گلاب ایران، بهترین در جهان

با استقبال سازمان فنی و حرفه‌ای از تشکیل دوره‌های آموزشی برای تربیت کشاورزان، می‌توانیم برای افراد علاقه‌مند به گیاهان دارویی به‌ویژه گل محمدی و فرآورده‌های آن، دوره‌های سه تا چهارماهه را برگزار کنیم.




با استقبال سازمان فنی و حرفه‌ای از تشکیل دوره‌های آموزشی برای تربیت کشاورزان، می‌توانیم برای افراد علاقه‌مند به گیاهان دارویی به‌ویژه گل محمدی و فرآورده‌های آن، دوره‌های سه تا چهارماهه را برگزار کنیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فرآورده‌های گیاهی و دارویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با تأکید بر اینکه آنچه در تولید بیشترین اهمیت را دارد و صداقت و شرافت افراد در کار است، گفت: چنانچه تولید سالم داشته باشیم، گلاب ایران بهترین در جهان خواهد بود.

جعفر میرفخرایی با تأکید بر اینکه ما همگی در جامعه مسئول سالم‌سازی مواد مصرفی و سلامت جامعه هستیم، افزود: امروزه مردم به محصولات ارگانیک گرایش پیدا کرده‌اند، با فرهنگ‌سازی باید بتوانیم این روند را سریع‌تر جلو ببریم و یکی از محصولات ویژه که می‌توان کشت آن را توسعه داد، تولید گل محمدی ارگانیک است.

وی نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها را در افزایش تولید حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد انجمن‌ها و تشکل‌ها وابسته به توانمندی مدیریتی آنها است و قابلیت افراد و حس مسئولیت‌پذیری آن‌ها است که می‌تواند منجر به پیشبرد اهداف آنها، پویایی و فعالیت رو به جلوی آنها شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فرآورده‌های گیاهی و دارویی با اظهار تأسف از اینکه تاکنون گل محمدی به‌عنوان گیاه دارویی وارد عرصه مصرف نشده است و تقاضایی نیز وجود ندارد، ادامه داد: باید با انتقال ایده‌های خود به دیگر افراد و تغییر طرز فکر جامعه، تحول عظیمی را در این حوزه به‌وجود آوریم.

میرفخرایی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای از تشکیل دوره‌های آموزشی برای تربیت کشاورزان استقبال می‌کند و امکانات لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهد، پیشنهاد کرد: می‌توانیم برای افراد علاقه‌مند به گیاهان دارویی به‌ویژه گل محمدی و فرآورده‌های آن، دوره‌های سه تا چهار ماهه را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: تشخیص تقلب در گلاب به عهده سازمان غذا و دارو است، ما تنها می‌توانیم سکان این کار را به افراد کاربلد دهیم و با فرهنگ‌سازی، تقلب در گلاب را کاهش دهیم.

میرفخرایی با عنوان اینکه برای تداوم راه باید هرچه زودتر فعالیت‌های شایسته‌ای را آغاز کرد، اظهار داشت: باید به این نتیجه برسیم که با در کنار هم بودن و کمک به یکدیگر، می‌توانیم موجبات پیشرفت را فراهم کنیم، چون هدف همه ما یکی است، با پتانسیل موجود در کشور و تجمیع نیروها هریک، می‌توانیم سهم خود را ایفا کنیم./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید