Iranian Agriculture News Agency

تقدیر از 19 نمونه برتر بخش منابع طبیعی/ روزشمار هفته منابع طبیعی امسال

در هفته منابع طبیعی سال جاری با شعار "مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" از 19 نمونه برتر بخش منابع طبیعی در 16 اسفندماه تقدیر خواهد شد.



در هفته منابع طبیعی سال جاری با شعار "مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" از 19 نمونه برتر بخش منابع طبیعی در 16 اسفندماه تقدیر خواهد شد.

رئیس گروه ترویج منابع طبیعی و محیط زیست و مسئول کمیته انتخاب و معرفی نمونه‌های زیربخش منابع طبیعی و آبخیزداری معاونت ترویج امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از تقدیر 19 نفر منتخب و نمونه منابع طبیعی در 16 اسفندماه سال جاری در 15 رشته خبر داد.

علی‌اصغر پالوج افزود: در سال جاری از افراد در رشته‌های مجری بیابان‌زدایی، مدیریت منابع جنگلی، مرتعدار نمونه، آبخیزدار نمونه، بهره‌بردار محصولات جنگل و مرتع، محافظ استفاده از جنگل و مرتع، تولیدکننده نهال غیرمثمر، چوپان نمونه، خیرین منابع طبیعی، محیط‌بان نمونه، سازمان مردم‌نهاد نمونه، تعاونی نمونه منابع طبیعی، دهیار نمونه و شورا در هفته منابع طبیعی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در کمیته فنی رشته‌ها را متناسب با سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزایش داداه‌ایم، خاطرنشان کرد: با بازبینی‌های صورت‌گرفته در فرم‌ها و بورس موشکافانه شاخص‌ها، سعی کردیم برای سنجش بهتر و غربال راحت‌تر، انتخاب افراد را از حالت کیفی به کمی تبدیل کنیم.

پالوج ادامه داد: علاوه بر شاخص‌های فنی به‌دنبال شاخص‌های ترویجی نیز هستیم، ارتقاء سطح فنی افراد بسیار مفید و حائز اهمیت است، اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است توانایی افراد در انتقال داده‌ها و تجربیات‌شان به دیگران است.

به گزارش ایانا، هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری هر سال از 15 تا 21 اسفندماه برگزار می‌شود و روزشمار این هفته در سال جاری به ترتیب از 15 اسفند - جشن درختکاری، 16 اسفند - منابع طبیعی، رسانه و فرهنگ‌سازی، 17 اسفند - منابع طبیعی، جنگلبان، حفاظت و قانون، 18 اسفند - منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و نیروی انسانی، 19 اسفند - منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت، 20 اسفند - منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و 21 اسفند - منابع طبیعی، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

لازم به ذکر است، شعار هفته منابع طبیعی امسال با عنوان "مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده است و ازجمله سیاست‌های اجرایی در این هفته معرفی پروژه‌های بین‌المللی در حال اجرا، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط ازجمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، محیط زیست و شهرداری‌ها، تجلیل از فعالان بخش منابع طبیعی، اصحاب رسانه و خانواده‌های شهدای منابع طبیعی و بازدید مسئولان و دوستداران طبیعت از پروژه‌های موفق است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید