Iranian Agriculture News Agency

در جلسه مشترک دبیر کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا با مهدی خلج عنوان شد:

تداوم همکاری دامپزشکی کشور با کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا و فائو

جلسه هماهنگی رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تیم کارشناسی اعزامی از فائو متشکل از کیت سامپشن دبیر کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا، نیکلاس لایون کارشناس تب برفکی آزمایشگاه مرجع پربرایت و مشاور فائو عصر روز گذشته در دفتر رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست که متعاقب شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای منطقه برگزار شد، موضوعات تداوم همکاری سازمان دامپزشکی کشور با کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا و فائو، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب آموزش‌های مجازی، ارتقای دانش دامپزشکان شاغل در بخش تب برفکی، تبادل اطلاعات و در نهایت همکاری با دانشکده‌های دامپزشکی در راستای ارتقا و بازآموزی دانش‌آموختگان دامپزشکی محورهای اصلی این نشست بود.

دبیر کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا ضمن پیشنهاد تهیه و امضا یادداشت تفاهم با فائو برای ارتقا سطح همکاری‌های چندجانبه در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری تب­برفکی، همکاری­های فنی و آموزشی را مطرح کرد.

کیت سامپشن ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، خاطرنشان کرد: در صورت ورود کشورهای افغانستان و تاجیکستان در دوره‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های اختصاصی به زبان فارسی امکان‌پذیر است.

خلج نیز ضمن استقبال از امضا یادداشت تفاهم و افزایش همکاری‌های بین سازمان دامپزشکی، فائو و کمیسیون تب برفکی اروپا همکاری‌های گذشته سازمان دامپزشکی را در این ارتباط مثبت ارزیابی کرد.

گفتنی است، تا سال 1392 همکاری سازمان دامپزشکی کشور با فائو در قالب دو پروژه پنج ساله به‌منظور تجهیز آزمایشگاهی، مراقبت و سرویلانس و آموزش تداوم داشته که حاصل آن حصول مرحله دوم از مراحل پنج‌گانه کنترل و ریشه‌کنی تب برفکی در منطقه تا سال 2025 است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید