Iranian Agriculture News Agency

ورود رئیس جمهوری غنا به تهران

جان درامانی ماهاما، رئیس جمهوری غنا صبح امروز وارد تهران شد و مورد استقبال حجتی وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت. رئیس جمهوری غنا را در این سفر وزرای خارجه، کشاورزی، نفت و انرژی، اقتصاد، توسعه و منابع طبیعی این کشور همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، جان درامانی ماهاما، رئیس جمهوری غنا شب گذشته به دعوت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران وارد تهران شد.

رئیس جمهوری غنا را در این سفر وزرای خارجه، کشاورزی، نفت و انرژی، اقتصاد، توسعه و منابع طبیعی این کشور همراهی می‌کنند.

در این سفر علاوه بر بیانیه مشترک، اسنادی در زمینه همکاری در حوزه کشاورزی، استاندارد، نفت و انرژی، معاضدت قضایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و فراوری کاکائو در دو بخش خصوصی و دولتی در حضور رؤسای جمهوری دو کشور به امضا خواهد رسید.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در استقبال از ماهاما، با اشاره به اینکه ایشان به‌عنوان نخستین رئیس جمهوری آفریقایی پس از برجام به ایران سفر کرده‌اند، ورود رئیس جمهوری و هیأت همراه ایشان به تهران را خوشامد گفت.

درامانی ماهاما نیز ضمن اظهار خوشوقتی از سفر به تهران، اراده کشورش به توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در کلیه حوزه‌ها به‌ویژه کشاورزی را برشمرد.

خاطرنشان می‌شود از طرف هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا به حجتی سپرده شده است و وزارت جهاد کشاورزی در دو سال گذشته نقش مؤثری در پیگیری و تحکیم روابط دو کشور در کلیه عرصه‌های اقتصادی برداشته است.

رئیس جمهوری غنا دیشب از فعالیت‌های دفتر جهاد کشاورزی در جهت حمایت از توسعه کشاورزی در غنا تقدیر کرد./

A-941125-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید