Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام سازمان امور عشایر در گفتگو با ایانا:

گرانی گوشت ربطی به کاهش تولید ندارد/ باید 24 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی تا هفته آینده تخصیص بگیرد

گرانی روزهای اخیر گوشت گوسفندی هیچ ربطی به کاهش تولید ندارد، زیرا در قالب زنجیره‌ها تاکنون هفت‌هزار تن گوشت گوسفند به بازار تحویل شده و روند آن همچنان ادامه دارد.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت تولید گوشت در جامعه عشایری گفت: در حال حاضر در 17 استان کشور تولید گوشت گوسفند در قالب زنجیره‌ها در حال انجام است و از سوی جامعه عشایری کمبودی در تولید وجود ندارد.

میرولی صفرزاده افزود: گرانی در روزهای پایانی سال همیشه وجود داشته و نمی‌توان آن را به کمبود تولید ربط داد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای افراد دام‌های خود را در این فرصت زمانی نگه می‌دارند تا در روزهای پایانی سال آن را با قیمت بالاتر عرضه کنند که این امر باعث شده نوساناتی در بازار به‌وجود آید.

صفرزاده ادامه داد: عشایر در مناطق گرمسیری، شمال شرق و غرب کشور مشغول تولید گوشت هستند؛ به‌گونه‌ای که در سال جاری هفت‌هزار تن گوشت گوسفند در قالب زنجیره‌ها تولید شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال جاری 9 هزار تن گوشت در قالب زنجیره‌ها تولید شود.

یک هفته زمان تا دریافت اعتبارات خشکسالی از خزانه

قائم‌مقام سازمان امور عشایر درباره وضعیت آبرسانی و علوفه عشایری نیز یادآور شد: به‌دلیل حساسیت‌هایی که در حوزه سد لار وجود دارد، گواهینامه‌هایی صادر شده تا از تردد افراد غیرمجاز در این بخش جلوگیری شود و در این راستا از این پس با کارت تردد، عشایر می‌توانند در این منطقه حضور داشته باشند.

صفرزاده تأکید کرد: اعتباراتی توسد دولت از محل خشکسالی به تصویب رسیده که پیگیر آن هستیم که تخصیص را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخذ کنیم.

وی اظهار داشت: اگر این تخصیص تا هفته آینده اتفاق نیفتد، به‌طور قطع عشایر با کمبود آب و علوفه روبه‌رو خواهند شد.

صفرزاده در پایان گفت: مبلغ 80 میلیارد تومان بابت اعتبارات خشکسالی برای تأمین آب و علوفه عشایری اختصاص داده شده که 24 میلیارد تومان آن برای تخصیص به خزانه ابلاغ شده است که امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این اعتبار را به سازمان آورده و مابقی آن را نیز به‌زودی تخصیص بگیریم./

M-941125-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید