Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

اگر سماجت تولید کنندگان نبود، امروز یک شاخه گل ارکیده نداشتیم/ آغاز نخستین جشنواره ملی گل ارکیده ایران در نوشهر

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه در کشور خبر داد.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه در کشور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه در کشور خبر داد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، محمدعلی طهماسبی در نخستین جشنواره ملی گل ارکیده ایران در شهرستان نوشهر، اظهار کرد: گل ارکیده در گذشته کمتر مورد توجه بوده و بیشتر برای اقشار پردرآمد مطرح بود، اما تولید کنندگانی در این حوزه با جدیت برای تولید و حفظ آن تلاش کردند.
وی ادامه داد: اگر سماجت و تلاش تولید کنندگان نبود اکنون تولید یک شاخه گل ارکیده نداشتیم.
معاون وزیر در امور باغبانی خاطرنشان کرد: با ایجاد ارقام، گونه‌های متنوع و دانش جدید در تولید گل ارکیده و عرضه این محصول به بازار راهی برای گسترش کسب و کار جوانان فراهم خواهد شد.
وی با بیان این که در بازار هلند به جز تولید گل رز، لاله و داوودی که سهم 60 درصدی را در بازار به خود اختصاص می‌دهند، گفت: 2.5 درصد به تولید گل ارکیده اختصاص دارد که نشان دهنده این است این محصول جایگاه بالایی در بازار جهانی دارد.
طهماسبی با بیان این که طرح توسعه گلخانه‌ها از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: اخیرا دوهزار میلیارد تومان برای توسعه گلخانه‌ها در نظر گرفته شده و تقاضاهای بزرگی هم از مازندران داشته‌ایم که امیدواریم شاهد متقاضیان زیادی در حوزه توسعه گلخانه، گل و گیاه زینتی به خصوص گل ارکیده باشیم.
وی ادامه داد: در صورت وجود متقاضی هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای وجود ندارد.
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که 560 هزار هکتار سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی در دنیا وجود دارد که 85 هزار هکتار در محیط گلخانه است، گفت: در ایران 6 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی داریم که 2 هزار و 200 هکتار در محیط گلخانه است.
وی با بیان این که متاسفانه سهم ما از صادرات در دنیا کم است، افزود: تولید صادراتی به اندازه کافی در کشور وجود ندارد و در صورت تولیدات صادرات محور شاهد بازار صادراتی خوبی در دیگر کشورها خواهیم بود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید