Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه عکس« محیط زیست زیر دریای خلیج فارس- بوشهر » برگزار شد

نمایشگاهی از آثار سیروس ولی زاده از روز شنبه 24 بهمن ماه 1394 در نگارخانه سوره حوزه هنری بوشهر برگزار شده است.


نمایشگاهی از آثار سیروس ولی زاده از روز شنبه 24 بهمن ماه 1394 در نگارخانه سوره حوزه هنری بوشهر برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست بوشهر، در این نمایشگاه که با همکاری کانون تبلیغات پژواک برپا شده، تعداد 25 عکس رنگی با موضوع تنوع زیستی خلیج فارس به علاقمندان عرضه شده است.
آثار نمایشگاهی « زیر دریای خلیج فارس » مجموعه ای از عکس های کوسه ها، غواصان، مرجان ها، شقایق ها و کشتی های مغروق است که توسط غواصان حرفه ای به نمایش درآمده است.
حسین دلشب، هدف از برگزاری این نمایشگاه را توجه به اهمیت تنوع زیستی خلیج فارس و فرصت های توسعه پایدار در آن اظهار داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تاکید بر اهمیت تنوع زیستی خلیج فارس و فرصت های توسعه پایدار اظهار داشت: وجود 6 منطقه حفاظت شده در استان بوشهر همجوار با خلیج فارس، وجود گونه های نادر و یا در معرض خطر انقراض دریایی مانند انواع پستانداران دریایی و لاکپشت های دریایی، استقرار جنگل های مانگرو در سواحل نای بند، مل گنزه و بندر دیر، برخورداری از مهمترین زیستگاه های آبزیان دریایی از جمله آب سنگ های مرجانی در سواحل خارک، خارکو، بندر طاهری و نای بند و زیستگاه های لاکپشت های دریایی در جزایر نخیلو ،ام الگرم، تهمادون و جزایر خارکو و خارک و نای بند، زیستگاه پرندگان دریایی در جزایر نخیلو، ام الگرم ،تهمادون، تالاب حله و مناطق حفاظت شده مند و چندین تالاب مهم ساحلی با ویژگی های منحصر بفرد زیست محیطی وظیفه حفاظت بیشتر از این مناطق را سنگین تر می کند.
حسین دلشب ادامه داد: به نمایش درآوردن زیبایی های تنوع زیستی خلیج فارس، مشکلات و معضلات توسط عکاسان و علاقه مندان به موضوع دریا کار بسیار ارزشمندی است و از فعالین این حوزه تقدیر به عمل آورد.
این نمایشگاه از 24 تا 30 بهمن ماه از ساعت 17 تا 21.30 در نگارخانه سوره شهر بوشهر دایر است و میزبان علاقمندان دریا و زیبایی های خلیج فارس است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید