Iranian Agriculture News Agency

آغاز ردیابی گردانندگان صفحات شکارگاه مجازی در اینستاگرام

دستگیری عامل شکارگاه‌ مجازی به نام شکارگاه 3121

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از دستگیری ناشر تصاویر کشتار حیات وحش در یکی از صفحات اینستاگرام به نام شکارگاه 3121 خبر داد.

دستگیری عامل شکارگاه‌ مجازی به نام شکارگاه 3121

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از دستگیری ناشر تصاویر کشتار حیات وحش در یکی از صفحات اینستاگرام به نام شکارگاه 3121 خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، سرهنگ حمید خیلدار اعلام کرد: این فرد اخیرا با سوء استفاده از نام پرسنل یگان حفاظت محیط زیست و منسوب کردن تصاویر شکار به آنان، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بود، چند روز پیش با همکاری پلیس فتا دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.


یکی از صفحات اینستاگرام به نام شکارگاه 3121


فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست بر عزم جدی سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس فتا و دستگاه قضایی برای پیگیری تخلفات فضای مجازی در زمینه حیات وحش چه کشتار و چه خرید و فروش و مقابله با انتشار تصاویر کشتار گونه های مختلف حیات وحش اعم از حلال گوشت و حرام گوشت، تاکید کرد و گفت: ردیابی گردانندگان صفحات دیگر آغاز شده و به زودی نسبت به مسدود کردن این صفحات اقدام خواهد شد.

سرهنگ خیلدار ادامه داد: با همکاری پلیس فتا و بر اساس اولویت ها، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت چنانچه در حال حاضر نسبت 10 صفحه و سایت اعلام جرم شده و گردانندگانشان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کزد: با افرادی که قابل شناسایی باشند برخورد می شود، بعلاوه همه تصاویر هم مربوط به زمان حال و یک منطقه خاص نیست و بعضی از این تصاویر امکان دارد مربوط به سال های گذشته و یا بصورت مجاز در گذشته که پروانه صادر می شده تصویر برادری شده و یا می تواند مربوط به کشفیات و یا تخلفاتی که در گذشته کشف شده باشد که قطعا پس از دستگیری گردانندگان این صفحات، تصاویر تخلفات منتشر شده توسط آنان مورد را بررسی قرار داده و با متخلفان با توجه به زمان و مکان انجام تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

خیلدار خاطر نشان کرد: هر عکسی از این قبیل که در فضای مجازی منتشر شود صاحب عکس شناسایی و بر اساس نوع گونه مورد شکار به جریمه نقدی و زندان محکوم خواهند شد مثلا جریمه گونه بالابان 60 میلیون تومان است و جریمه پلنگ 80 میلیون تومان و جریمه شکار کل و بز 10 میلیون تومان و ... است .

گفتنی است، تصاویر منتشر شده از کشتار حیات وحش که تا چندی پیش در گروه های خصوصی در فضای مجازی انگیزه ای مضاعف برای به رخ کشیدن مهارت و قساوت در میان شکارچیان به وجود می آورد در ماه های اخیر صورت "عمومی" و در قالبی سازمان یافته تر، در یکی از صفحات اینستاگرام به آلبومی دردناک از تصاویر قلع و قمع حیات وحش کشور بدل شده است.

مجموعه ای از تصاویر کشتار حیات وحش با ذکر مشخصات متخلف، محل تخلف و بعضا به همراه پلاک خودرو، که نابودی گونه های در خطر انقراض کشور را با روشهایی غیر انسانی چون تعقیب با موتور، استفاده از نورافکن، استفاده از دستگاه مقلد صدا و ... به نمایش می‌گذارند و حکایت از وقت گذرانی خونین متمولانی دارند که با ادوات کشتار گران قیمت و اتومبیل‌های لوکس قلب حیات وحش کشور را نشانه رفته اند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید