Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن ملی ارگانیک به ایانا خبر داد:

آمادگی آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در تولید محصولات ارگانیک در ایران/ استقبال کانادا و کره از خرمای ارگانیک ایران

در جریان حضور ایران در نمایشگاه 2016 نورنبرگ آلمان، شرکت بزرگ آلمانی برای تولید محصولات ارگانیک در ایران و صادرات آن به کشورهای جنوب خلیج فارس و اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و به‌زودی هیأت آلمانی برای مذاکره با بخش خصوصی وارد ایران خواهند شد.

دبیر انجمن ملی ارگانیک امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه نورنبرگ آلمان که روز گذشته خاتمه پیدا کرد، ظرفیت ویژه‌ای برای محصولات ارگانیک ایران بود که در بین 150 کشور توسعه یافته توانست پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد.

مهدی‌پور افزود: به همت علاقه‌مندان کشاورزی ارگانیک در ایران و ایرانیان مقیم آلمان، پرچم جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه BioFach که بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات ارگانیک در جهان در کنار پرچم‌های دیگر کشورها که دارای پاویلیون و تاریخچه هستند، به اهتزاز درآمد.

وی خاطرنشان کرد: پاویلیون ایران با ارائه محصولات ارگانیک که دارای گواهی بین‌المللی از اتحادیه اروپا هستند، محصولات باکیفیتی را در این نمایشگاه معرفی کرد که با استقبال اتحادیه اروپا روبه‌رو شد.

استقبال کانادا و کره از خرمای ایرانی

فعال بخش خصوصی ادامه داد: در این نمایشگاه که محصولاتی نظیر انار، کیوی، زعفران، آب انار و انگور، کنستانتره انار و انگور، روغن، دانه انار، عسل و پسته به نمایش درآمد، مورد استقبال کشورهای شرکت‌کننده قرار گرفت.

مهدی‌پور تصریح کرد: خرما و انار ایران به‌ویژه مورد استقبال کانادا، کره و آمریکا قرار گرفت و منجر به قراردادهای عملیاتی شد.

وی یادآور شد: از آنجا که خرمای ارگانیک ایران از استقبال مناسبی در کشورهای کانادا و آلمان برخوردار است، مقرر شد هیأتی آلمانی برای رصد بازارهای ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور ماه آینده به ایران سفر کنند.

سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی برای تولید محصولات ارگانیک در ایران

دبیر انجمن ملی ارگانیک تأکید کرد: با توجه به اهمیت تولید محصولات ارگانیک در ایران و بازار مناسبی که برای آن در کشورهای اروپایی وجود دارد، استقبال مناسبی از سوی یکی از شرکت‌های بزرگ آلمانی از سرمایه‌گذاری در تولید محصولات ارگانیک به‌عمل آمد.

مهدی‌پور اظهار داشت: این شرکت آلمانی قرار است ماه فوریه هیأتی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در تولید محصولات ارگانیک و صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا به ایران اعزام کند.

وی همچنین گفت: مقرر است دو طرف زمینه‌های همکاری را شناسایی کرده و به‌ویژه از قدرت بازاریابی و بازارسازی طرف آلمانی برای فروش محصولات ارگانیک ایرانی در اتحادیه اروپا استفاده شود.

محصولات نورنبرگ دارای گواهینامه ارگانیک بین المللی بودند

فعال بخش خصوصی افزود: شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نورنبرگ آلمان به منزله حضور ایران در بزرگ‌ترین ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی محصولات ارگانیک دنیا است و می‌تواند منزلت و جایگاه ایران را در بازارهای بین‌المللی ارتقاء دهد.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: همه محصولاتی که در نورنبرگ آلمان امکان حضور پیدا کردند، دارای گواهینامه ارگانیک از اتحادیه اروپا بودند که توانسته بودند محصولات ارگانیک خود را با بهترین کیفیت و در مختصات استانداردهای اروپا تولید کنند.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که با داشتن چهار فصل، پتانسیل لازم برای تولید محصولات ارگانیک در بالاترین میزان ممکن و صادرات آن را در بازارهای بین‌المللی دارد، اما نیازمند ساماندهی است.

قدم بعدی، تولید محصولات فرآوری‌شده ارگانیک

دبیر انجمن ملی ارگانیک تصریح کرد: کشورهای حاضر در نمایشگاه، علاوه بر تولید محصولات خام، خواستار محصولات فرآوری‌شده ارگانیک نیز هستند که ایران باید با داشتن بسترهای لازم و فناوری‌های مورد نیاز نسبت به تولید محصولات ارگانیک نظیر بیسکوییت و پنیر ارگانیک اقدام کند.

مهدی‌پور یادآور شد: نیازمند تولید بیسکوییت ارگانیک، شکر، آرد، وانیل و پودر کاکائوی ارگانیک است که باید با فراهم کردن فناوری‌های آن که قدم بعدی فعالیت در حوزه ارگانیک است را آغاز کرد.

یارانه نمایشگاهی لازم است

وی تأکید کرد: حضور شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نورنبرگ با حمایت بخش خصوصی بوده و لازم است برای حضور پررنگ شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها که به منزله ورود به بازارهای جدید است، یارانه نماشگاهی و حمایت‌های دولتی فراهم شود.

مهدی‌پور اظهار داشت: کشورهای توسعه‌یافته برای حضور شرکت‌های تولیدکننده خود، ابزارهای حمایتی دارند که این ابزارها در ایران وجود ندارد./

F-941127-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید