Iranian Agriculture News Agency

با هدف احیای درختان کهنسال و افزایش روحیه کارکنان؛

64 اصله نهال اقاقیا گل در موسسه رازی کاشته شد

64 نهال "اقاقیا گل"، به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف توسعه فضای سبز، احیاء درختان کهنسال و افزایش شادابی و نشاط کارکنان در محوطه فضای سبز موسسه رازی کاشته شد.

64 اصله نهال اقاقیا گل در موسسه رازی کاشته شد


64 نهال " اقاقیا گل " ، به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف توسعه فضای سبز، احیاء درختان کهنسال و افزایش شادابی و نشاط کارکنان در محوطه فضای سبز موسسه رازی کاشته شد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، حمید کهرام رئیس موسسه رازی در آیین درختکاری که به مناسبت 22 بهمن و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در محوطه فضای سبز این مجموعه برگزار شد، کاشت درخت و توسعه فضای سبز را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: توسعه فضای سبز یکی از روش های ایجاد شادابی و نشاط در روحیه کارکنان موسسه است که در دو سال اخیر روی این امر کارهای زیادی صورت گرفته است.
وی با اشاره به کهنسال بودن درختان این موسسه گفت: برای توسعه فضای سبز موسسه رازی طرحی تعریف شده تا با کاشت درختان جدید، فضای سبز این موسسه احیا شود.
کهرام افزود: امروز به صورت نمادین 64 اصله نهال اقاقیا گل کاشته شد و تا پایان بهمن ماه حدود 350 اصله نهال چنار به این مجموعه افزوده می شود. علاوه بر این تعدادی نهال نیز برای درختکاری به سایر شعب این موسسه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون بیش از هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر و گونه های مختلف درختچه در موسسه رازی کاشته شد، گردو، زیتون، چنار، اقاقیا گل، درختچه توری، سینره، رز، گل یخ، آبشار و نرگس درختی را از آن جمله نام برد و یادآور شد به علت وجود آزمایشگاه های متعدد در موسسه، بیشتر درختان از نوع غیرمثمر انتخاب شده و انواع مثمر در حاشیه موسسه کاشته می شوند.
رئیس موسسه رازی تاکید کرد: با توجه به فعالیت های متنوع و استقرار بخش های آزمایشگاهی در موسسه رازی، کاشت درختان پهن برگ مانند چنار تاثیر به سزایی در تلطیف هوا دارد.


وی افزود: در روز 15 اسفند همزمان با روز درختکاری نیز حدود 400 اصله نهال چنار، اقاقیا گل و پالونیا در نقاط مختلف موسسه غرس می شود.
کهرام با بیان اینکه این درختان از گونه های سازگار با آب و هوا و شرایط بیولوژیکی منطقه انتخاب می شوند، گفت: به عنوان نمونه درخت پالونیا، نیاز به آبیاری بسیار کم داشته و دارای رشد بسیار سریع است که با توجه به کمبود منابع آبی، امتیاز بزرگ آن محسوب می شود.
رئیس موسسه رازی تصفیه و تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، احیای درختان کهنسال و تقویت روحیه شاد در کارکنان را از جمله فوائد کاشت درخت دانست و با تاکید بر ضرورت احیا درختان موسسه تاکید کرد: درختان کهنسال موسسه رازی سال ها پیش توسط دیگران کاشته شده و به نسل امروز رسیده است. ما نیز وظیفه داریم با حفظ سنت زیبای درختکاری در حفظ سلامتی و شادابی نسل های آینده بکوشیم.
به گفته کهرام، این مراسم قرار بود در ایام دهه فجر برگزار شود که به علت شرایط نامساعد جوی به امروز موکول شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید