Iranian Agriculture News Agency

اعلام جرم گمرک علیه مافیای میوه

نیروهای گمرک ایران با رصد اطلاعات دریافتی به کمک سامانه جامع گمرکی، اعمال کنترل و با همکاری نیروی انتظامی توانستند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ٥٠ کانتینر انواع میوه قاچاق کشف و علیه متخلفان در مراجع قضائی اعلام جرم کنند.

مدت‌هاست انواع و اقسام میوه‌های خارجی در تمام فصول ‌سال در مغازه‌ها به فروش می‌رسد اما چند وقت اخیر فروش میوه‌های قاچاق در سطح شهرها به‌ویژه تهران مشکل‌ساز شده که این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بین گفت‌وگوها و اظهار نظرها ورود میوه‌های قاچاق از مبادی رسمی گمرک مطرح و به این موضوع پرداخته شد که میوه‌های قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود. به همین دلیل هم گمرک ایران علیه قاچاقچیان میوه اعلام جرم کرد.

پس از افزایش واردات بی‌رویه میوه از مرزها به داخل کشور، برخی از منتقدان ورود این حجم از میوه در میادین تره‌بار را متوجه گمرک دانسته که به‌صورت رسمی به داخل کشور می‌آید. در همین راستا گمرک ایران ضمن رد این شائبه‌ها جزییاتی از کشف و قاچاق میوه را در گزارشی اعلام کرد. در این گزارش آمده است: نیروهای گمرک ایران با رصد اطلاعات دریافتی به کمک سامانه جامع گمرکی، اعمال کنترل و با همکاری نیروی انتظامی توانستند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ٥٠ کانتینر انواع میوه قاچاق کشف و علیه متخلفان در مراجع قضائی اعلام جرم کنند.
بنابر این گزارش، مافیای قاچاق میوه پس از ناکامی در مبادی گمرکی سناریویی از پیش طراحی شده را پیاده کرد و با انتقال بخشی از میوه‌های قاچاق از مرزها به کمک اتوبوس و کامیون توانست مقداری از میوه‌های قاچاق را وارد بازار کند که این اقدام به‌دلیل وجود برخی رویه‌های فرعی مبادلات تجاری که بعضا این رویه‌ها در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید