Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش و منابع طبیعی استان اردبیل:

تحقیقات بدون تعامل با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها توسعه پیدا نمی کند

به منظور تقلیل فاصله حاکم بین مراکز تولید دانش کشاورزی و بهره برداران جهت انتقال یافته های تحقیقاتی ضروری است می بایست توسعه ارتباط با مراکز تحقیقات بین المللی و دانشگاه های کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد.


به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، حسین کربلائی خیاوی که قبل از ظهر امروز در یکصدو هفتادو سومین جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی استان سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: کشاورزی پایدار یا بوم سازگاراز اولویت های تحقیقاتی استان شمرده می شود و توجه به این مهم می بایست در اولویت فعالیت های تحقیقات و آموزش و ترویج در استان قرار گیرد زیرا اصل بوم سازگار موجب حفظ اکوسیستم ؛ کاهش آلودگی های غذایی ، تولید غذای سالم، کاهش آلودگی منابع ، کاهش آلودگی خاک و کاهش خطرات زیست محیطی می شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان با تاکید بر ارتباط تنگاتگ محققین با مراکز دانشگاهی افزود: به منظور تقلیل فاصله حاکم بین مراکز تولید دانش کشاورزی و بهره برداران جهت انتقال یافته های تحقیقاتی ضروری است می بایست توسعه ارتباط با مراکز تحقیقات بین المللی و دانشگاه های کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد زیرا تحقیقات بدون تعامل با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سایر کشور ها توسعه پیدا نمی کند .

وی در پایان سخنان خود افزود: در فرایند مسائل تحقیقاتی فناوری های جریان ساز به عنوان یک اصل مهم و اساسی بایستی مد نظر قرار گیرد و با جدیت پیگیری شود . چون با نوآوری و دانش نوین ، تحقیقات کارآمد و پویا می شود.

در جریان سازی تحقیقات برنامه ریزی و سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی های نوین از ضروریات است . دراین زمینه توجه به زیر ساخت های ارتباطی برای انتقال یافته های تحقیقاتی و دانش فنی به بهره برداران و تولید کنندگان می بایست مد نظر قرار بگیرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید