Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

تاسیس واحد پرورش گوسفند ایران در در ارمنستان/ آمادگی صادرات سالانه 500 تن عسل موم دار و 100 تن شهد طبیعی به روسیه

به استناد یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه که در 12 نوامبر سال 2015 در مسکو صورت گرفت، تلاش بر این است تا زمینه های های صادرات محصولات عسل، گوشت سفید طیور، تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه را به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز فراهم شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، با اعلام این خبر افزود: به استناد یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که در 12 نوامبر سال 2015 در مسکو صورت گرفت، تلاش ما بر این است تا زمینه های های صادرات محصولات عسل، گوشت سفید طیور، تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه را به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز فراهم آوریم .

سروی با اشاره به پتانسیل های صادراتی استان در سال جاری افزود: ما این آمادگی را داریم که سالانه 15 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی، 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و 30 هزار تن گوشت مرغ سالانه به کشور روسیه صادر کنیم.

این مقام مسئول همچنین با توجه به قابلیت ها وتوانمندی های منحصر به فرد استان در خصوص شهد وعسل نیز افزود: درصورت موافقیت و صلاح دید مسئولین و دست اندرکاران بخش کشاورزی قادریم سالانه 500 تن عسل موم دار و 100 تن شهد طبیعی به کشور روسیه صادر نمائیم .

این مقام مسئول در خصوص تفاهم نامه فی مابین کشورمان با ارمنستان نیز افزود: در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان رایزنی های لازم در زمینه تاسیس واحد پرورش گوسفند در ارمنستان صورت گرفته و در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای تکثیر و پرورش ماهی با سرمایه گذاری مشترک وهمچنین تبادل اطلاعات علمی و برگزاری نمایشگاه ها و بازارهای هفتگی را نهادینه نمائیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید