Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران در گفتگو با ایانا:

موضع حمایتی سازمان حمایت به سود دلال‌های گوشت تمام می‌شود/ سازمان حمایت دلال‌های دام را به حاشیه امن می‌برد

گرانی گوشت قرمز در روزهای اخیر، اظهارنظرهای متناقض از سوی مسئولان مختلف را برانگیخته است؛ به‌طوری که طبق گفته رئیس سازمان حمایت، قاچاق و صادرات دام از کشور عامل اصلی بروز چنین مشکلی است، اما مسئولان دولتی و خصوصی حوزه امور دام، نسبت به این اظهارنظر واکنش نشان داده و آن را غیرکارشناسی می‌دانند.

موضع حمایتی سازمان حمایت به سود دلال‌های گوشت تمام می‌شود/ سازمان حمایت دلال‌های دام را به حاشیه امن می‌برد

برخی معتقدند که سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده با پاسخ‌های کارشناسی نشده، به‌طور غیرمستقیم از دلال‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، گرانی گوشت قرمز در روزهای اخیر، اظهارنظرهای متناقض از سوی مسئولان مختلف را برانگیخته است؛ به‌طوری که طبق گفته رئیس سازمان حمایت، قاچاق و صادرات دام از کشور عامل اصلی بروز چنین مشکلی است، اما مسئولان دولتی و خصوصی حوزه امور دام، نسبت به این اظهارنظر واکنش نشان داده و آن را غیرکارشناسی می‌دانند.

در این باره، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران به ایانا گفت: کسی که گرانی گوشت قرمز در این برهه از زمان را به صادرات یا قاچاق دام ربط می‌دهد، به‌طور قطع از موضوع مطلع نبوده و به طور غیرمستقیم دلال‌ها را به حاشیه امن می‌راند.

منصور پوریان افزود: اکنون به‌دلیل بروز بیماری تب برفکی، حدود دو ماه است که کشورهای حوزه خلیج فارس، درهای ورود دام از ایران را بسته‌اند و تدابیر شدیدی هم برای کنترل قاچاق دام به کشورشان تدارک دیده‌اند.

به گفته وی، در چنین شرایطی که تقریباً هیچ دامی نمی‌تواند از ایران خارج شود، چگونه می‌توان تقصیر گرانی را به گردن صادرات دام انداخت؟ آیا این اظهار نظرها به نوعی حمایت از دلال‌ها نیست؟

پوریان معتقد است: تا ماه گذشته حداقل 400 تا 500 هزار رأس دام سنگین و حدود یک میلیون رأس دام سبک، به‌صورت مازاد تولید شده و همین اتفاق، قیمت دام پرواری در کشتارگاه‌ها را بین 500 تا 700 تومان در هر کیلوگرم کاهش داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند که معضل قاچاق زمانی رونق می‌گیرد که ممنوعیتی برای تجارت وجود داشته باشد؛ بنابراین وقتی راه صادرات باز بوده و کشورهای همسایه از خرید دام امتناع می‌کنند، دیگر قاچاق معنی نخواهد داشت./

V-941205-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید