Iranian Agriculture News Agency

30 هزار تن چای از هند به ایران صادر می شود/ ایران چای هند را بسته بندی و صادر می کند

یکی از تجار هندی با اعلام این نکته که هند به 70 کشور دنیا صادرات چای دارد، افزود: هندوستان متنوع ترین چای دنیا را تولید می کند و طبق توافقات به عمل آمده در سه سال آتی 30 هزار تن چای به ایران صادرات خواهیم کرد.

30 هزار تن چای از هند به ایران صادر می شود/ ایران چای هند را بسته بندی و صادر می کند

هیات بازرگانی کشور هند به سرپرستی رایزن بازرگانی سفارت هند در ایران به استان آذربایجان شرقی سفر و با هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و پیرامون گسترش روابط اقتصادی گفتگو کردند.

به گزارش ایانا از تبریز، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معان و کشاورزی تبریز با بیان اینکه ایران و هند از قدیم مشارکت های فرهنگی گسترده ای داشته اند، افزود: اتاق تبریز با قدمتی 105 ساله از قدیمی ترین اتاق های ایران است و به همین مناسبت یکی از مراکز مهم تجاری ایران است که با سایر نقاط جهان در ارتباط است.

رئیس اتاق تبریز گفت: برندهای مشهور چای هندی مورد علاقه و استفاده شهروندان آذربایجانی است و به همین منظور تجار و بازرگانان بزرگی در حوزه تجارت چای فعالیت می کنند.

حسن زاده افزود: اطلاع داریم که تجار و بازرگانان هندی به اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی چای صادر می کنند.

وی در این خصوص پیشنهاد کرد با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان چای هند واحدهایی به منظور فرآوری و بسته بندی چای هند در تبریز ایجاد کنیم تا چای هند به صورت فله ای به تبریز وارد و بعد از بسته بندی در کشور به مصرف داخلی برسد و به سایر کشورها صادر شود.

وی با اشاره به حضور ایرانیانی که در هند هستند، گفت: آنها خدمات بسیار ارزشمندی در کشور هند انجام می دهند و ما به خاطر این خدمات انسان دوستانه به آنها افتخار می کنیم و اعتقاد داریم ملت های هند و ایران به عنوان دوست و برادر در کنار همدیگر می توانند در اکثر زمینه ها با همدیگر همکاری داشته باشند و در پیشرفت و توسعه اقتصادی رسالت خود را در قبال یکدیگر انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر هیأت هندی برای دو کشور موفقیت آمیز باشد و با تأکید بر حمایت همه جانبه اتاق تبریز برای همکاری مشترک، از هیأت هندی در خواست کرد: در صورت آمادگی برای سرمایه گذاری به صورت مشارکتی، سرمایه گذاران هندی علاقمند را معرفی کنند.

حسن‌زاده در این مورد افزود: قوانین کشور امتیازات ویژه ای را به منظور حمایت از سرمایه گذاران خارجی پیش بینی نموده است.

به گزارش ایانا، ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اتاق تبریز و مدیر عامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و هند آن دو را وارث فرهنگ شرق خواند و افزود: زیر ساخت های اقتصادی موجود در دو کشور می تواند بستر مناسبی برای همکاری مشترک باشد.

نائب رئیس اتاق ایران در ادامه گفت: ایران با ایجاد زیر ساخت های توسعه و با داشتن ذخایر عظیم معدنی و تکنولوژی علاقمند همکاری با کشور هندوستان است که با تکیه بر دانش و فن آوری توانسته کشوری قدرتمند با اقتصاد پویا را به جهان معرفی کند.

سوشیمیت بیس واس، رایزن اقتصادی در زمینه همکاری اقتصادی با ایران گفت: هند بیشترین صادرات را بعد از چین و آمریکا به ایران داشته است.

یکی از تجار هندی با اعلام این نکته که هند به 70 کشور دنیا صادرات چای دارد، افزود: هندوستان متنوع ترین چای دنیا را تولید می کند و طبق توافقات به عمل آمده در سه سال آتی 30 هزار تن چای به ایران صادرات خواهیم کرد.

وی کیفیت محصولات تولیدی هند را یکی از عوامل موثر گسترش روابط دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید