Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام سازمان امور عشایر کشور در گفتگو با ایانا:

عشایر فریب هوای گرم را نخورند/ انتظار دریافت 40 میلیارد تومان برای اسکان

با توجه به آنکه تقویم کوچ از 15 فروردین‌ماه تنظیم شده است، عشایر زودتر از موعد اقدام به کوچک نکنند، زیرا هوای سرد در کمین است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با وجود آنکه هوا در بیشتر نقاط کشور همچون بهار است، اما به عشایر توصیه می‌شود تا پیش از زمان کوچ، از قشلاق جابه‌جا نشوند.

میرولی صفرزاده افزود: اوایل فروردین یا اواخر خردادماه با توجه به بارندگی‌های اخیر ممکن است مشکلات سرد شدن هوا به‌وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی در مناطق مختلف قشلاق به‌خوبی انجام می‌شود و با توجه به آنکه هوا خنک‌تر می‌شود و بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد، دلیلی برای کوچ زودهنگام وجود ندارد و علاوه بر آن تقویم کوچ از 15 فروردین‌ماه تنظیم شده است.

صفرزاده ادامه داد: کوچندگان نیمه جنوبی کشور زودتر از تمامی عشایر کوچ می‌کنند که از 15 فروردین‌ماه به بعد می‌توانند وارد قشلاق شوند.

وی تصریح کرد: عشایر در شرایط حاضر باید به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند، زیرا گرمای هوا در زمان حاضر پایدار نیست و به‌طور قطع نوسانات دمایی در چند روز آینده و اوایل فروردین‌ماه وجود خواهد داشت.

24 میلیارد تومان بابت خشکسالی از خزانه در هاله‌ای از ابهام

قائم‌مقام سازمان امور عشایر کشور درباره وضعیت اعتبارات سازمان امور عشایر یادآور شد: از بابت خشکسالی 80 میلیارد تومان مصوب شد که به این سازمان تعلق گیرد که تنها 24 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است که از خزانه دریافت کنیم، اما همچنان هیچ دریافتی نداشتیم.

صفرزاده تأکید کرد: در راستای اسکان عشایر در نقاط مختلف کشور، 65 میلیارد تومان به تصویب رسید که 40 میلیارد تومان آن مصوب شد که از خزانه دریافت شود.

وی در پایان اظهار داشت: تاکنون 16 میلیارد تومان بابت اجرایی کردن طرح‌های اسکان توانسته‌ایم از خزانه دریافت کنیم./

M-941208-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید