Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خبر داد:

افزایش 10 درصدی قیمت ماهی و کاهش قیمت مرغ در بازار/ قزل‌آلا 12500 تومان شد

در هفته پایانی سال به‌دلیل افزایش پنج برابری تقاضا، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ماهی از افزایش 10 درصدی برخوردار باشد، اما برای محصول مرغ کاهش هم پیش‌بینی شده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره نوسانات قیمتی محصولات آبزی و پروتئینی در اسفندماه سال جاری گفت: در انواع آبزیان در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش دو درصدی را شاهد بودیم و وقفه ایجادشده و افزایش قیمتی در بخش ماهی قزل‌آلا به‌دلیل دیر رسیدن به بازار مصرف بوده است.

مهدی یوسف‌خانی افزود: در هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا 12 هزار و 500 تومان در مراکز خرده‌فروشی بود و علاوه بر آن، قیمت ماهی شیر جنوب نیز 22 هزار تومان عرضه می‌شود که نسبت به دو هفته گذشته از کاهش دوهزار تومانی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی حلوای سیاه نیز در حال حاضر یک‌هزار و 500 تومان در مراکز خرده‌فروشی وجود دارد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در هفته گذشته نسبت به دو هفته پیش از آن،‌ در کل محصولات آبزی با کاهش قیمت برخوردار بودیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ها متعادل شده است و افزایش قیمتی وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پایانی اسفندماه با افزایش پنج برابری تقاضا، شاهد افزایش قیمت 10 درصدی در زمینه آبزیان باشیم.

یوسف‌خانی یادآور شد: با وجود آنکه بازار حکیمیه در شرایط حاضر مشغول به فعالیت است و علاوه بر آن در چهار نقطه نمایشگاهی نیز در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران قرار شده دوباره نمایشگاه‌های بهاره ایجاد شود، امیدواریم قیمت خرده‌فروشی ماهی و محصولات آبزی از افزایش زیادی برخوردار نشود.

وی تأکید کرد: وجود مراکز متعدد خرده‌فروشی تأثیری بر نوسانات قیمتی ندارد، زیرا قیمت ماهی از مراکز عمده تغییر می‌کند.

افزایش جوجه‌ریزی‌ها قیمت مرغ را پایین آورد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره قیمت مرغ نیز در بازار اظهار داشت: در حال حاضر به‌دلیل افزایش جوجه‌ریزی‌ها و وجود مازاد تولید، پیش‌بینی افزایش قیمت به هیچ‌عنوان نداریم و در سال جاری شاید اندکی از قیمت مرغ نیز کاسته شود.

یوسف‌خانی همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده در شرایط حاضر پنج‌هزار و 900 تا شش‌هزار تومان است.

وی در پایان افزود: در اسفندماه در مجموع پیش‌بینی افزایش قیمت ماهی وجود دارد، اما برای مرغ شاید با کاهش قیمتی نیز روبه‌رو باشیم، زیرا تولید بسیار بالا است و حتی مازاد نیز پیش‌بینی شده است./

M-941208-04


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید