Iranian Agriculture News Agency

در سال 2015 گزارش شد:

کاهش 34 درصدی حوادث کشاورزی در آمریکا/ کشاورزی در رتبه نخست حوادث منجر به مرگ کاری در جهان

حوادث کشاورزی در سال 2015 با کاهش 34 درصدی نسبت به سال گذشته، به کمترین میزان خود طی یک دهه گذشته رسید.

کاهش 34 درصدی حوادث کشاورزی در آمریکا/ کشاورزی در رتبه نخست حوادث منجر به مرگ کاری در جهان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، میزان حوادث رخ‌داده در بخش کشاورزی در ایالات متحده آمریکا طی یک دهه گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

در سال 2014، 71 حادثه تأیید شد، اما در سال 2015 تنها 47 مورد حادثه گزارش شد که نشان‌دهنده کاهش 34 درصدی حوادث است، کمترین میزان حادثه گزارش‌شده در سال 2006 با تعداد 46 حادثه بوده است.

همچنین تعداد مرگ و میر از 31 نفر در سال 2014 به تنها 25 نفر در سال 2015 رسیده است.

البته از آنجا که اعلام حوادث کشاورزی به‌طور جداگانه اجباری نیست، بسیار حائز اهمیت است توجه کنیم که بسیاری از کشاورزان و مزارع حوادث غیرکشنده را گزارش نمی‌کنند.

گفتنی است، سقوط، خفگی، مسمومیت، غرق‌شدگی، اصابت با اشیاء سنگین، درگیری‌ها در بخش ماشین‌آلات و سیلوها، از حوادث مهم بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود. به گزارش ایانا و بر اساس آمار سازمان بین‌المللی کار ( ILO )، پیشه کشاورزی با بیش از یک میلیارد نفر شاغل در این بخش، پس از خدمات بزرگ‌ترین منبع اشتغال در سراسر جهان است. در این گزارش آمده است کشاورزی مهم‌ترین فعالیت اشتغال‌زا برای زنان شاغل در بسیاری از کشورها به‌ویژه آفریقا و آسیا است.

در سال 2009، کشاورزی 35 درصد از اشتغال جهانی را به خود اختصاص داده بود. در طول سال‌های 1999 تا 2008 سهم کشاورزی روند رو به کاهش را طی کرد. سهم کشاورزی در اشتغال در کشورهای جنوب صحرای آفریقا با کمترین کاهش از 62.4 درصد به 59 درصد و در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه از 49.3 درصد به 44.3 درصد رسید. این در حالی است که در آمریکای لاتین سهم اشتغال کشاورزی از 21.5 درصد به 16.3 درصد و در کشورهای توسعه‌یافته از 5.6 درصد به 3.7 درصد سقوط کرد.

کشاورزی یکی از سه فعالیت خطرناک جهان در کنار استخراج معادن و ساخت و ساز محسوب می‌شود. در بسیاری از کشورها نرخ حوادث منجر به مرگ در کشاورزی دوبرابر متوسط سایر صنایع است. از میان 335 هزار حوادث منجر به مرگ که در محل کار رخ می‌دهد، حدود 170 هزار تای آن برای کارگران کشاورزی اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، این کار خطرناک یکی از بدترین اشکال کار کودک با اختصاص بیش از نیمی (53 درصد) از 215 میلیون کودکان کار در سراسر جهان است.

بخش کشاورزی مورد توجه بسیاری از اقتصادها از جهت تأمین امنیت غذایی، درآمد صادرات و توسعه روستایی است. با این وجود، عواملی باعث کندی در تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، محدودیت‌های عمده‌ای ازجمله نقش ناشناخته زنان در این بخش، مهارت ناکافی، استانداردهای کاری ضعیف، دستمزدهای پایین، شرایط کاری خطرناک، عدم توانایی در مدیریت ریسک، مقابله با شوک‌های درآمدی، دستمزدهای پرداخت‌نشده خانواده‌ها، کودکان کار، عدم صحبت و گفتگوی اجتماعی دیده می‌شود که نیاز به توجه فوری دارند که باید به آنها پرداخته شود./

A-941209-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید