Iranian Agriculture News Agency

بازدید قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن از مناطق حفاظت شده فارس

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن و هیات همراه از پارک ملی بمو و منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در استان فارس بازدید کردند.


قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن و هیات همراه از پارک ملی بمو و منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در استان فارس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ارتباط با سفر هیات یاد شده به استان فارس گفت: این سفر در راستای سومین دور گفتگوهای زیست محیطی ( Environmental Policy Dialogue ) بین ایران و ژاپن صورت گرفته است.

حمزه ولوی افزود: این هیات جهت آشنایی با پتانسیل های زیست محیطی مناطق تحت مدیریت استان فارس و همچنین چالش های موجود در راه مدیریت این مناطق، در تاریخ 7 و 8 اسفند از پارک ملی بمو و منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان بازدید کردند.

وی بیان کرد: این هیات ژاپنی، تنوع زیستی مناطق مورد بازدید را مهم ارزیابی کردند و بر استفاده از ظرفیت های گردشگری مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز تاکید کردند.

ولوی گفت: همچنین این هیات با مشکلاتی نظیر شکار غیر مجاز، خشکسالی های پی در پی در استان فارس و برداشت های بی رویه از منابع آب های زیرزمینی و تاثیرات منفی آنها آشنا شدند.

وی ادامه داد: نتایج این بازدیدها پس از جمع بندی توسط هیات ژاپنی، منجر به اتخاذ تصمیم برای بهبود وضعیت محیط زیست استان فارس در قالب همکاری های زیست محیطی دو کشور ایران و ژاپن خواهد شد.

به گفته ولوی، این هیات متشکل از کوبایاشی قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن، هیروشی نیشیمیا مشاور مقیم مسایل زیست محیطی جایکا*، آکیرا نوروتا دبیر دوم همکاری های اقتصادی سفارت ژاپن در ایران و دکتر میچیو کاکه گاوا معاون رئیس بخش همکاری های بین المللی وزارت محیط زیست ژاپن است.

*جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید