Iranian Agriculture News Agency

با برداشته شدن تحریم‌هاو همکاری ژاپنی ها؛

ادوات کشت و صنعت چای ایران به‌روزرسانی می‌شود

دوره آموزشی آشنایی با ماشین‌آلات کشت و صنعت چای توسط کارشناسان ژاپنی به همت سندیکای کارخانه‌های چای شمال و با همکاری مرکز تحقیقات چای کشور برگزار شد.

ادوات کشت و صنعت چای ایران به‌روزرسانی می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات چای کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با ماشین‌آلات کشت و صنعت چای توسط کارشناسان ژاپنی به همت سندیکای کارخانه‌های چای شمال و با همکاری مرکز تحقیقات چای کشور، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را انتقال دانش، تکنولوژی‌های روز و تمرکز بر ارتقاء سطح مکانیزاسیون در این حوزه عنوان کرد.

رضا آزادی افزود: در حال حاضر، متأسفانه به‌دلیل وضعیت نامناسب مالی چایکاران از ابزار قیچی برای برداشت استفاده می‌کنند، این ابزار نیز در صورت نداشتن تیغه مناسب به درختچه آسیب می‌زند و تعداد برداشت را کمتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء صنعت چای کشور به‌دنبال واردات تجهیزات دستگاه‌هایی که 20 سال پیش خریداری شده‌اند، هستیم؛ همچنین با برداشته شدن تحریم‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به کشاورزان در تلاش برای واردات دستگاه‌های روز دنیا به کشور هستیم.

آزادی ادامه داد: دستگاه‌های جدید شاید برای چایکاران خرده‌پا هزینه‌بر باشد، اما برای چایکارانی که سطح استانداردی را در دست دارند با توجه به هزینه بالای کارگر خرید دستگاه‌ها علاوه بر آن که توجیه اقتصادی دارد، باعث افزایش عملکرد می‌شود.

وی در پایان استفاده از جدیدترین ادوات کشت و صنعت چای را بسیار تأثیرگذار در کاهش مصرف انرژی، افزایش تعداد دفعات برداشت، افزایش کیفیت و افزایش عملکرد عنوان کرد./

A-941211-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید