Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران در دفاع از اتهام قاچاق:

کشف نارگیل با کپی برگ سبز جرم نیست، به دادگاه شکایت می‌کنم

کشف 21 کارتن نارگیل که جزو کالاهای قاچاق نیست تنها به‌دلیل نداشتن اصل برگ سبز جرم نیست و حتماً اصل سند را به دادگاه ارائه می‌دهم.

کشف نارگیل با کپی برگ سبز جرم نیست، به دادگاه شکایت می‌کنم

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره اتهام وارد شده به وی درباره کشف میوه‌های قاچاق در غرفه‌اش گفت : در جریان کشف 21 کارتن نارگیل که جزو کالاهای قاچاق نیست و دارای کپی برگ سبز است مسئولان تعزیرات حکومتی اتهاماتی را به اینجانب وارد و مبلغ 840 هزار تومان را نیز شبانه جریمه دریافت کردند.

سیدمحسن محمودی افزود: در حالی که این مقدار نارگیل مجوزدار بود، ماموران تقاضای اصل برگ سبز را داشتند که به‌دلیل وارد شدن آن از استان همدان، در اختیار قرار دادن اصل مدرک ممکن نبود.

وی خاطرنشان کرد: غرفه بنده در اجاره شخص دیگری است و تحت نظارت من فعالیت می‌کند و وجود نارگیل در غرفه که واردات آن آزاد است، جرم محسوب نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: حکم صادرشده قابل تجدیدنظر در دادگاه است و بنده به‌طور قطع با مدرک نسبت به احقاق حق خودم اقدام می‌کنم.

محمودی درباره اینکه چرا از زمان رؤیت کالای قاچاق در میدان به‌عنوان مسئول کوتاهی کردید و ممانعتی نکردید، تصریح کرد: اطلاعیه‌های مکرری به واحدهای متخلف ابلاغ شد حتی از طریق پیامک و سایر دستورالعمل‌ها، اما آنچه مسلم است باید علت پیدا شود تا معلول!

وی یادآور شد: حرف ما هم مبارزه با قاچاق است، اما وقتی مرزهای کشور باز است و کالاهای قاچاق به راحتی دست‌به‌دست می‌شود، چطور می‌توان از میادین انتظار معجزه در عدم توزیع و مقابله با میوه‌های قاچاق را داشت.

محمودی تأکید کرد: از حیثیت 50 ساله‌ام در دادگاه دفاع می‌کنم؛ زیرا نباید پیش از احراز جرم، جریمه می‌شدم./

M-941211-02


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید