Iranian Agriculture News Agency

با برگزاری همایش آبزی‌پروری ایران و نروژ کلید خورد

انتقال تکنولوژی‌ روز پرورش ماهی در قفس از نروژ به ایران/ 13 اسفند روز آبزی‌پروری ایران و نروژ

امروز برای نخستین‌بار به‌عنوان روز آبزی‌پروری ایران و نروژ نام‌گذاری شد که به این بهانه، شش شرکت بزرگ نروژی در همایشی که باحضور شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران ایرانی در بخش آبزی‌پروری به‌ویژه پرورش ماهی در قفس ترتیب داده شده بود، شرکت کردند.

امروز سالن همایش‌های سازمان شیلات ایران شاهد حضور شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران ایرانی در بخش آبزی‌پروری به‌ویژه پرورش ماهی در قفس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بعد از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی بسیاری برای حضور در کشور لحظه‌شماری می‌کنند. طی مدت کوتاهی که از اجرای برجام می‌گذرد، سرمایه‌گذاران زیادی در قالب هیأت‌های چندنفره دولتی و خصوصی به ایران آمدند تا ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، در مناسبات تجاری با بازرگانان ایرانی تعامل داشته باشند.

در این راستا امروز برای نخستین‌بار به‌عنوان روز آبزی‌پروری ایران و نروژ نام‌گذاری شد که به این بهانه، شش شرکت بزرگ نروژی در همایشی که به همین مناسبت ترتیب داده شده بود، شرکت کردند. آکوا گروپ، آکوالاین، اسکرتینگ، فارماک، بوت سرویس و آکوا پلانیوا از شرکت‌هایی بودند که در این همایش حضور پررنگی داشته و مقاله‌هایی را به زبان انگلیسی قرائت کردند.

از اهداف این نمایش می‌توان به ورود تکنولوژی، ماشین‌آلات و تجهیزات آبزی‌پروری نروژ به ایران و آشنایی سرمایه‌گذاران ایرانی با همکاران خارجی اشاره کرد که این مورد آخر به تازگی در قالب برگزاری فستیوال‌های مختلف در بخش‌های گوناگون صنعتی و تجاری در ایران برگزار می‌شود.

نروژ با پنج میلیون نفر جمعیت، سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن انواع آبزی تولید می‌کند که گفته می‌شود درآمد دوم این کشور بعد از نفت، درآمدهای شیلاتی است؛ کشوری که حداقل روزانه چهار میلیون بشکه نفت نیز به کشورهای مختلف صادر می‌کند.

البته شایان ذکر است نروژ، بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات و ادوات شیلاتی دنیا را در اختیار داشته و کارشناسان این کشور بعد از تحقیقات گسترده‌ای که در نقاط مختلف ساحلی ایران انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ایران با 3هزارکیلومتر خط ساحلی در شمال و جنوب، برای پرورش آبزیان دارای پتانسیل‌های فراوانی است که حتی در برخی موارد سطح بالاتری از نروژ دارد.


گزارش تکمیلی این همایش متعاقباً منتشر خواهد شد./

V-941213-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید