Iranian Agriculture News Agency

کارت همیار طبیعت به رئیس جمهوری اهدا می‌شود

نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور روسا، معاونان و مدیران هر دو دستگاه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور رؤسا، معاونان و مدیران هر دو دستگاه تشکیل شد.

در این نشست که با تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی آغاز شد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به کاشت نهال توسط شخصیت‌ها و همه اقشار گفت: یکی از برنامه‌های مهم این هفته کاشت نهال در روز درختکاری توسط ریاست جمهوری و اهدای کارت همیار طبیعت به اوست، از دیگر برنامه‌های کاشت نهال به مراسم نهال‌کاری روحانیون، پاسداران، نیروی انتظامی، و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد.

علی کیان بازدید از پروژه‌های سازمان را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این هفته بازدید از مدل اجرایی مدیریت جامع در یکی از حوزه‌های پایلوت سازمانی و پروژه‌های موفق سازمان، توسط مسئولان نظام است که در روز یک‌شنبه انجام خواهد شد.

وی درباره عمده برنامه‌های دیگر هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در آخر هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود، گردهمایی همیاران طبیعت، تقدیر از اصحاب رسانه موفق، برپایی نمایشگاه فعالیت‌های پروژه‌های بین‌المللی و... است.

استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای فرهنگ‌سازی

در ادامه این نشست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصتی است تا بیشتر به برنامه‌ها و خدمات این مجموعه پرداخته شود و در این مناسبت جا دارد از تلاش و فعالیت همکارانمان در اداره‌کل منابع طبیعی قدردانی شود.

علی‌اشرف منصوری ضمن تشکر از زحمات مجموعه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری درباره اهمیت و جایگاه منابع طبیعی ادامه داد: اهمیت منابع طبیعی تا جایی است که رسول اکرم (ص) در این باره می‌فرمایند: اگر قیامت بر پا شد و در دست یکى از شما نهالى بود، اگر کمى پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد.

وی اهمیت منابع طبیعی را از دو منظر مورد توجه دانست و تصریح کرد: از یک‌سو حفظ طبیعت، بهره‌وری و ذخیره‌سازی مناسب آب و از طرفی، جلوگیری از زمین‌خواری و مبارزه با افراد سودجو، جایگاه منابع طبیعی را مهم ساخته است.

منصوری برنامه‌های هفته منابع طبیعی استان تهران را مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دانست و یادآور شد: همه برنامه‌های اعلام‌شده هفته منابع طبیعی استان تهران مورد تأیید ما نیز است و به معاونان، مدیران ستادی و شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود تا در اجرای این برنامه‌ها تمام تلاش خود را بکنند.

وی با تأکید بر توسعه جنگل‌ها با تمامی امکانات موجود، گفت: باید از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها، برای فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی تمام استفاده را برد و نگذاشت تا جنگل‌ها بیشتر از این تخریب شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران با توجه به ایام پایانی سال، بر نظارت بیشتر، درباره حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی هشدار داد و تأکید کرد: نظارت‌ها را در ایام پایانی سال، چند برابر کرده و با هرگونه زمین‌خواری بدون اغماض مبارزه کنید.

منصوری درباره رفع نگرانی مقام معظم رهبری درخصوص زمین‌خواری افزود: ما با هیچکس عقد اخوت نبسته‌ایم، خط قرمز نظام، تصرف اراضی ملی است و فرمایشات مقام معظم رهبری، درباره زمین‌خواری فصل‌الخطاب در مبارزه با افراد سودجو است.

وی در پایان از همکاران منابع طبیعی خواست تا در فرآیند کارها، زمان را در نظر بگیرند و پروسه‌های طولانی را حذف کنند./

A-941215-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید