Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان در گفتگو با ایانا:

نگذاریم بحران آب به فاجعه آب تبدیل شود/ لزوم تجدیدنظر کامل در قوانین

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مانند رشته تسبیحی است که ارتباط تنگاتنگی را میان بخش‌های مختلف همچون وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، اندیشکده آب و بخش خصوصی برای رسیدن به یک جمع‌بندی قابل قبول برقرار می‌کند.

نگذاریم بحران آب به فاجعه آب تبدیل شود/ لزوم تجدیدنظر کامل در قوانین

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچون رشته تسبیحی است که تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی را برای حل بحران آب هماهنگ و هدایت می‌کند.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان در مورد آیین روز ملی آب در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که سیزدهم اسفند ماه جاری برگزار شد، با اشاره به رویکرد کمیسیون کشاورزی در عرصه بحران آب، یکی از مهم‌ترین راه‌های حل بحران را فرهنگ‌سازی و گسترش ارتباطات با رسانه‌ها عنوان کرد.

مقداد تکلوزاده با اشاره به ارتباط آب و امنیت غذایی، یکی از اهداف برگزاری این همایش را که ابتکاری تازه با توجه به تعطیلی دوم فروردین ماه( روز جهانی زن) بود، حساس‌سازی افراد به کم‌آبی و مشکلات آب عنوان کرد.

وی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را مانند رشته تسبیحی دانست که ارتباط تنگاتنگی را میان بخش‌های مختلف همچون وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، اندیشکده آب و بخش خصوصی برای رسیدن به یک جمع‌بندی قابل قبول برقرار می‌کند.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان با تأکید بر مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از این چاه‌ها مسدود شده است، اما با توجه به تعداد بی شمار آنها، هنوز نتوانسته‌ایم نتیجه قابل قبولی را بگیریم.

تکلوزاده با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما هزینه کردن برای طرح کارشناسی راهبردی است، افزود: برای پیشرفت در این عرصه نیازمند تغییرات در بخش قانون‌گذاری و تصویب لوایح جدید هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین ضرر در این میان به بخش خصوصی وارد می‌شود، از اتاق بازرگانی به‌عنوان هماهنگ‌کننده سازمان‌های ذی‌ربط یاد کرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم بحران آب به فاجعه آب تبدیل شود./

A-941217-05
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید