Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران در گفتگو با ایانا پیش‌بینی کرد:

قیمت مواد غذایی در نیمه دوم سال 95 کاهش می‌یابد/ افزایش مصرف سرانه سوسیس و کالباس بین 15 تا 20 درصد

سایه رکود اقتصادی در چند سال اخیر، بر صنایع غذایی به‌ویژه فرآورده‌های گوشتی، روزهای سختی را برای آنها رقم زد، اما به‌نظر می‌رسد امیدها نسبت به سال آینده روشن‌تر باشد.

قیمت مواد غذایی در نیمه دوم سال 95 کاهش می‌یابد/ افزایش مصرف سرانه سوسیس و کالباس بین 15 تا 20 درصد

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: صنعت فرآورده‌های گوشتی با امید زیاد به سال 95 نگاه می‌کند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد شرایط بهتری پس از برجام در انتظار اقتصاد کشور باشد.

مجید افلاکی افزود: پیش‌بینی می‌شود از نیمه دوم سال آینده شاهد سیر نزولی قیمت مواد غذایی با شیبی ملایم باشیم که این موضوع بر صنعت فرآورده‌های گوشتی و میزان تولید و مصرف آن تأثیری مثبت خواهد داشت.

به گفته وی، اگرچه اکنون سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین و در حدود پنج کیلوگرم در سال است، اما به‌نظر می‌رسد با بهبود شرایط اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید و در نهایت، نرخ محصولات عرضه شده به بازار، میزان تقاضا برای این فرآورده‌ها حدود 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به سخت‌گیری‌های بی‌مورد سازمان غذا و دارو و استاندارد، خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم است که استفاده از خمیرمرغ در صنایع ممنوع اعلام شده و به همین دلیل روزانه حدود 200 تن گوشت مرغ در کشور هدر می‌رود؛ این در حالی است که تقریباً تمام کشورها از این ماده برای تهیه محصولات گوشتی استفاده می‌کنند.

افلاکی ادامه داد: اگر از 170 کارخانه فراوری، دو کارخانه در بهره‌برداری از خمیرمرغ سوءاستفاده کنند، امری طبیعی است که در دیگر بخش‌های صنعتی نیز می‌توان مانند آن را مشاهده کرد، اما اینکه حساب چنین تخلفی را به نام تمام کارخانه‌ها بزنند، کمی دور از منطق و عقل است.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت تدوین استاندارد جدید برای استفاده از خمیرمرغ، بخش خصوصی تعهد می‌دهد که کیفیت و سلامت محصولات را با رعایت قوانین و مقررات مربوطه حفظ کرده و کوچک‌ترین انحرافی از حیطه قانون نداشته باشد؛ بنابراین سلامت این محصولات را برای همیشه تضمین می‌کنیم./

V-941218-03


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید