Iranian Agriculture News Agency

بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست؛

گسترش فناوری های نوین ارتباطی برای حفاظت از محیط زیست آسان می شود

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

گسترش فناوری های نوین ارتباطی برای حفاظت از محیط زیست آسان می شود


تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف گسترش فناوری های نوین ارتباطی به حفاظت محیط زیست به امضا رسید .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این تفاهم نامه همکاری را امضا کردند .

این تفاهم نامه، گسترش فناوری های نوین ارتباطی برای حفاظت از محیط زیست را آسان تر خواهد کرد .

تفاهم نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و اجرای احکام و تکالیف مندرج در ماده 189 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای سیاست دولت مبنی بر توسعه فناوری اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیکی و با هدف توسعه خدمات الکترونیکی امضاء شد .

این تفاهم، تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقای نقش و جایگاه فناوری اطلاعات به عنوان فناوری سبز را ممکن می سازد .

کاهش مصرف انرژی، جمع آوری، بازیافت و امحاء زباله های الکترونیکی و جلوگیری از توسعه آلودگی ها، کاهش آلودگی های الکترونیکی زیست محیطی، ایجاد رفاه و سلامت الکترونیکی، توسعه صنایع با فناوری های پیشرفته مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه مشخصات و ضوابط زیست محیطی مرتبط و اعمال آن در مناطق مختلف کشور و همچنین تقویت و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با بهره گیری از زیرساخت ها و منابع کشوراز اهداف این تفاهم نامه است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید