Iranian Agriculture News Agency

پس از غرس یک اصله نهال در جمع خبرنگاران عنوان شد:

درخواست رییس جمهوری برای برخورد قاطع با آسیب زنندگان به جنگل‌ها، طبیعت و محیط زیست

رییس جمهوری همزمان با هفته منابع طبیعی و پس از غرس یک اصله نهال، همگان را به تلاش در مسیر نهضت بزرگ حفاظت از محیط زیست و گسترش فضای سبز فرا خواند.

درخواست رییس جمهوری برای برخورد قاطع با آسیب زنندگان به جنگل‌ها، طبیعت و محیط زیست

رییس جمهوری همزمان با هفته منابع طبیعی و پس از غرس یک اصله نهال، همگان را به تلاش در مسیر نهضت بزرگ حفاظت از محیط زیست و گسترش فضای سبز فرا خواند و تاکید کرد: تقویت کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در حوزه اهمیت و جایگاه محیط زیست و ضرورت حفظ فضای سبز، بویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور بسیار با اهمیت است

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی در این مراسم که امروز چهارشنبه و پس از جلسه هیات دولت انجام شد، از درختکاری به عنوان نماد حفظ محیط زیست یاد کرد و اظهارداشت: مراتع، جنگل‌ها، تالاب‌ها، رودخانه ها و دریاچه ها مایه حیات جامعه بوده و حق حیات به گردن ما دارند .

دکتر روحانی ادامه داد: توجه و اهمیت دادن به هفته منابع طبیعی و درختکاری تنها در رابطه با مسایل اقتصادی نیست، بلکه توجه به محیط زیست و سلامت جامعه است که همه باید در این راستا تلاش کنیم .

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه متأسفانه آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته اقدامات نابجایی در زمینه تخریب محیط زیست در کشور انجام شده است، گفت: این آمار وظیفه سنگینی را بر دوش دستگاه اجرایی و قضایی و همه مردم بویژه رسانه‌ها می‌گذارد که این واقعیت را برای مردم تشریح و همه را به حفظ محیط زیست دعوت کنیم و این یک وظیفه ملی و قطعی برای همگان است .

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید بهانه‌ای برای تلاش ما طی سال در جهت حفاظت از این منبع بزرگ و نعمت خدادادی باشد .

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه باید نسبت به افرادی که با زمین‌خواری و از بین بردن جنگل‌ها قصد سوء استفاده دارند،‌ برخورد قاطعی انجام شود، ادامه داد: مردم باید با تلاش خود در جهت حفظ محیط زیست، اقدامات تخریب‌کنندگان محیط زیست را بی‌اثر کنند .

در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، کارت همیار طبیعت به دکتر روحانی به عنوان حامی بزرگ همیاران طبیعت اهداء شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید