Iranian Agriculture News Agency

مرغ تولیدی خراسان شمالی به عراق صادر می شود

اتحادیه مرغداران خراسان شمالی به محض انعقاد قرارداد و ارسال نخستین محموله از مرغ به تهران، مشتری برای خرید مرغ و صادر کردن آن به عراق پیدا شد که در مرحله انعقاد قرارداد است.

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: مرغ تولیدی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی تعاون روستایی خراسان شمالی، رحیم آذری اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید فعلی مرغ در کشور بیشتر از نیاز مصرفی است و مازاد تولید به نوعی چالش در بازار این محصول بدل شده، دولت و تشکل های مرغدار به فکر صادرات افتاده اند.

وی افزود: اتحادیه مرغداران خراسان شمالی با هدف اینکه بازار مطمئن تری ایجاد کند در صدد ایجاد زنجیره تولیدی در تولید مرغ است .

وی تصریح کرد: در این زنجیره، تمام مواد اولیه به مرغدار داده می شود و در پایان دوره هم مرغ از مرغدار خریداری می شود.

آذری گفت : این اقدام کمک می کند مرغدار دغدغه بازار نداشته و باعث می شود تمرکز مرغدار روی بهبود کیفیت محصول باشد. زمانی که این زنجیره درست شد می توانیم مرغ با کیفیت داشته باشیم و آنگاه می توان به صادرات مرغ اندیشید.

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی اظهار داشت : این اتحادیه در تهران غرفه ای در بازار حکیمیه گرفته که بتواند محصول استان را صادر کرده و هدف از این کار ایجاد محلی برای ورود به صادرات و فروش مازاد تولید استان است .

وی افزود: خوشبختانه به محض انعقاد قرارداد و ارسال نخستین محموله از مرغ به تهران، مشتری برای خرید مرغ و صادر کردن آن به عراق پیدا شد که در مرحله انعقاد قرارداد و پیگیری آن هستیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید