Iranian Agriculture News Agency

عید نوروز بر زمین خواران سیاه می شود؛

آغاز گشت ویژه 400 گروه حفاظت اراضی کشاورزی از امروز در سراسر کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: عملیات گشت بیش از 400 گروه گشت ویژه حفاظت اراضی کشاورزی از امروز تا پانزدهم فروردین در سراسر کشور برای برخورد با متخلفان آغاز شد.

آغاز گشت ویژه 400 گروه حفاظت اراضی کشاورزی از امروز در سراسر کشور
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: عملیات گشت بیش از 400 گروه گشت ویژه حفاظت اراضی کشاورزی از امروز تا پانزدهم فروردین در سراسر کشور برای برخورد با متخلفان آغاز شد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، قباد افشار با اشاره به اینکه ماموران گشت حفاظت اراضی کشاورزی با سرعت و جدیت با متخلفان برخورد می کنند افزود: در این مدت دادگاه های رسیدگی به پرونده متخلفان نیز بر اساس بخشنامه قوقضائیه به دادستان ها فعال است.
وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهد تخلف و ساخت وساز غیر قانونی در اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه حفاظت اراضی کشاورزی 131 تماس بگیرند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: سامانه 131 شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس های مردم است.
افشار گفت: بر اساس برنامه ریزهای انجام شده پوشش حفاظتی اراضی کشاورزی در سال آینده از 65 درصد به 90 درصد افزایش می یابد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون از 10 هزار هکتار تغییرکاربری غیر قانونی 70 درصد در مراحل ابتدایی جلوگیری شده است و پرونده تخلف 30 درصد مابقی نیز که معادل 3 هزار هکتار است برای رسیدگی به مراجع قضایی رفته و 75 درصد احکام مربوطه صادر شده است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: امسال بیش از 85 درصد تخلفات و تغییر کاربری های غیر مجاز را مدیریت کردیم و به عرصه تولید باز گرداندیم.
افشار افزود: برای کاهش سود و صرفه اقتصادی تغییر کار بری اراضی با هماهنگی مدیریت های جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها و ادارات کل امور اراضی تسهیلاتی را برای علاقه مندان به فعالیت های کشاورزی در نظر گرفتیم.
وی گفت: بر اساس گزارش های موجود بیش از 400 درصد عملیات و اقدامات پیشگیرانه تغییر کاربری های غیر قانونی اراضی کشاورزی در سال 95 افزایش یافته است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور از کاهش 70 درصدی تخلفات در اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: امسال 20 هزار پرونده تخلف تشکیل و احکام مربوط به آن صادر و ساخت و ساز نیز تخریب شده است.
افشار گفت: سرعت رسیدگی به پرونده تخلفات در مراجع قضایی از یک سال به کمتر از 3 ماه کاهش یافته است.

60 هکتار از اراضی گردنه حیران رها سازی شد
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: 60 هکتار از اراضی طبیعی و کشاورزی در منطقه گردنه حیران از اجرای طرح هادی و ساخت و ساز خارج شد.
افشار با اشاره به اینکه 60 هکتار در قالب طرح توسعه روستایی «هادی» از اراضی کشاورزی منطقه حیران تصرف شده بود، افزود: براساس تصمیمات کمیته مبارزه با زمین خواری و حفاظت از اراضی کشاورزی این اراضی از طرح هادی خارج شد و به چرخه تولید کشاورزی بازگشت.
وی گفت: علاوه بر این 25 بنای غیرقانونی که در اراضی طبیعی گردنه حیران ساخته شده بود براساس احکام قضایی قلع و قمع و تخریب شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: محیط های روستایی مخصوص زندگی روستایی است بنابراین براساس قانون با افرادی که زمین روستائیان را با قیمت اندک خریداری و ویلاسازی می کنند و زندگی روستاییان را مورد هجمه قرار می دهند برخورد می شود.
افشار گفت: براساس توافق نامه ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا کردیم، مقرر شد در هر منطقه از روستاهای کشور که مواردی از تخلف و ساخت و ساز ویلا گزارش شود بلافاصله با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود: از سال 94 به بعد طرح هادی بدون توجه به ملاحظات کشاورزی تهیه و تصویب نشده است.

هرگونه ساخت و ساز جدید در محمودیه شهرستان دماوند ممنوع است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: براساس دستور دادستان تهران هرگونه ساخت و ساز جدید در اراضی محمودیه شهرستان دماوند ممنوع است و در صورت احداث، بنا قلع و قمع می شود.
وی با اشاره به اینکه محمودیه روستا نیست، بنابراین ساخت و ساز در اراضی این منطقه تحت عنوان روستا ممنوع است، افزود: با این فرض که این منطقه روستا باشد هیچ محدوده جغرافیایی برای آن تعریف نشده است و بافت قدیمی هم برای آن قائل نیستیم بنابراین ساخت و ساز در این منطقه غیرقانونی است.
وی گفت: پرونده تخلف منطقه محمودیه شهرستان دماوند در مراجع قضایی با جدیت در حال پیگیری است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: گروه های ویژه گشت حفاظت اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروز نظارت دقیقی بر مناطق مورد اختلاف و حساس کشور دارند، بنابراین اگر در این روزها ساخت و ساز جدید در منطقه محمودیه شهرستان دماوند مشاهده شود با متخلفان برخورد قاطع می کنیم و بنا تخریب خواهد شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید