Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان گل و گیاه به ایانا خبر داد:

عطر ارکیده قاچاق در بازار شب عید/ کارناوال گل راه نمی‌افتد

واردات گسترده ارکیده شاخه‌بریده از کشورهای تایلند و مالزی در حجم وسیع باعث شده زمان طلایی فروش گل در پایان سال که می‌توانست رکود یک‌ساله تولیدکنندگان را جبران کند، با واردات صورت‌گرفته نقشه بر آب شده است.

عطر ارکیده قاچاق در بازار شب عید/ کارناوال گل راه نمی‌افتد


مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان گل و گیاه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از ماه‌های گذشته واردات گل ارکیده از کشورهای جنوب شرقی آسیا به‌ویژه تایلند و مالزی به ایران گزارش شده و بارها به اطلاع مسئولان رسیده است، اما اکنون هر هفته دو نوبت در گل‌فروشی‌ها توزیع می‌شود.

سیدجلال عجایبی افزود: حجم عمده گل ارکیده که به‌صورت قاچاق تأمین می‌شود، توسط همان کسانی به کشور وارد می‌شود که در حجم بالا میوه‌های مختلف به کشور وارد کردند و با تریلی از مرز گذشتند و هیچ کس از ورود آنها به کشور ممانعت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: گل‌های ارکیده ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردارند که به‌دلیل اشباع بازار از گل‌های قاچاق، عملاً فرصت مانور پیدا نکرده و روی دست تولیدکنندگان آن باقی ماندند.

عجایبی ادامه داد: واردات و قاچاق گل ارکیده در اختیار افراد محدودی است که به دلالی گل روی آوردند و می‌توان گفت دلالی گل در بازار گل نیز بدعت گذاشته شده و با ورود بنسای و گل‌های گلدانی آپارتمانی مدیریت می‌شود.


کارناوال گل متوقف شد

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان گل و گیاه تصریح کرد: هرچند پرورش‌دهندگان گل و گیاه تلاش کردند تا به تناسب شب‌های پایانی سال کارناوال گل را به‌منظور ایجاد نشاط در جامعه و عرضه مستقیم گل به حرکت درآورند، نتوانستند با شهرداری به توافق برسند.

وی یادآور شد: همچنین با وجود پیگیری‌های تشکل‌های پرورش‌دهندگان گل، غرفه‌های عرضه مستقیم گل در سازمان میادین برای پاسخ‌دهی به نیاز مصرف‌کنندگان فراهم نشد و به‌علت کاهش قدرت خرید مردم می‌توان گفت بازار گل شب عید چندان تغییری نکرده و همچنان در رکود قرار دارد./

F-941226-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید