Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن ملی طیور در گفتگو با ایانا:

شرکت پشتیبانی، پشتیبان مرغداران نیست

در هفته پایانی سال، شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار، مرغ منجمد انبارهای خود را به بازار فرستاد که این موضوع اعتراض بخش خصوصی را برانگیخته است.


دبیر انجمن ملی طیور ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام گفت: متأسفانه بر خلاف نام این شرکت، بیشتر سیاست‌گذاری‌هایی که از جانب آن به بازار تحمیل می‌شود، برخلاف حمایت از تولید ملی است.

سعید اصغری‌فرد افزود: گویا در سیاست‌های آن، همکاری و هماهنگی با بخش خصوصی جایگاهی ندارد، زیرا در زمان‌های خرید و توزیع گوشت سفید، به هیچ عنوان با نمایندگان بخش خصوصی مشورت نکرده و نظر آنها را جویا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود هشت ماه بود که قیمت مرغ زنده بین دوهزار و 700 تا سه‌هزار و 300 تومان بود، اما طی یک ماه گذشته قیمت به چهارهزار تا پنج‌هزار تومان در هر کیلوگرم رسید که با احتساب چهارهزار و 300 تومان قیمت تمام‌شده تولید، مرغدار حدود 200 تومان به ازای هر کیلوگرم فروش مرغ، به‌طور میانگین سود می‌کند.

اصغری‌فرد با بیان اینکه حدود دو هفته است که توزیع گوشت سفید از طرف شرکت پشتیبانی آغاز شده، ادامه داد: این مسئله بلای جان مرغداران شده و باعث افت قیمت مرغ در بازار می‌شود؛ به همین دلیل، نرخ این محصول به‌صورت زنده درب مرغداری نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، این اتفاق در حالی افتاد که مرغ‌های توزیع شده دست‌کم شش ماه تاریخ انقضا داشتند و محدودیتی برای نگهداری آنها نبود، بنابراین شرکت پشتیبانی می‌توانست حداقل در این برهه از زمان، از توزیع آنها خودداری کند./

V-941226-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید