Iranian Agriculture News Agency

توصیه های هواشناسی کشاورزی از امروز تا روز طبیعت اعلام شد:

روز طبیعت، ایران بارانی می شود/ 7 توصیه فنی و پیشگیرانه به بهره برداران کشاورزی

به سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین به سبب بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، پیش بینی و توصیه های کارشناسی برای طول هفته جاری اعلام شد.

روز طبیعت، ایران بارانی می شود/ 7 توصیه فنی و پیشگیرانه به بهره برداران کشاورزی


به گزارش ایانا، هواشناسی کشاورزی پیرو اطلاعیه شماره 2 روز شنبه مور خ 07/01/95 به سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین به سبب بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، پیش بینی و توصیه های کارشناسی خود را به شرح زیر صادر کرد:

یکشنبه08/01/95:

بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز و تهران. بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در بوشهر، غرب فارس، اصفهان، همدان، مرکزی، قم، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

دما: کاهش 4 تا 6 درجه نسب به روز شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و سواحل دریای خزر.

دوشنبه 09/01/95:

بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، کردستان و کرمانشاه. بارش پراکنده باران در بقیه نقاط کشور بجز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان.

دما: کاهش 4 تا 6 درجه نسبت به روز یکشنبه در شمال شرق و در بقیه مناطق کشور روند دما ثابت

سه شنبه10/01/95:

بارش پراکنده باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمان و خراسان رضوی. بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد درجنوب فارس، جنوب بوشهر و هرمزگان. بارش باران و در ارتفاعات جاده های کوهستانی برف در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات شمالی سمنان و تهران.

دما: تغییرات قابل توجه دما نسبت به روز دوشنبه پیش بینی نمی شود.

چهارشنبه11/01/95:

بارش متناوب باران و در ارتفاعات برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل. بارش پراکنده باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان. بارش پراکنده باران در خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس.

دما: کاهش 3 تا 5 درجه نسبت به روز سه شنبه در سواحل دریای خزر و در بقیه مناطق تغییرات قابل توجه دما نسبت به روز دوشنبه پیش بینی نمی شود.

پنج شنبه12/01/95:

بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال استان سمنان و ارتفاعات شمال استان تهران و اردبیل همراه با بارش برف در سراسر ارتفاعات البرز از شمال غرب تا شمال شرق که در جاده های کوهستانی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی می شود.

دما: کاهش 3 تا 5 درجه در جنوب و شرق و 2 تا 4 درجه در جنوب شرق.

آدینه 13/01/95:

بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در بیشتر نقاط کشور به جز خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بوشهر.

دما: کاهش 3 تا 5 درجه در جنوب و شرق و 2 تا 4 درجه در جنوب شرق.


توصیه های هواشناسی کشاورزی:

· پخش کود در اراضی آیش آبی و دیم با توجه به فرصت باقی مانده

· محافظت از کندوها در برابر نوسانات دمایی

· پاکسازی راه آب مزارع و باغات

· خوداری از انجام هر گونه محل پاشی و سم پاشی تا اواخر هفته

· محافظت از کندوها در برابر نوسانات دمایی

· خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها

· قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی که بارش وجود دارد


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید