Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی دولت در گفت‌وگوی ویژه‌ خبری صدا و سیما :

کشاورزی موفق‌ترین بخش در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است

جهاد کشاورزی موفق‌ترین نهاد در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و از رشد منفی شش و هشت دهم درصد به مثبت 3 درصد رسیده است. با رشد این نهاد بیش از 5 میلیارد دلار در بخش واردات صرفه‌جویی کرده‌ایم. ذخایر گندم ما به بیش از 6 میلیارد تن رسیده است.



سخنگوی دولت گفت: دولت درباره‌ی اقتصاد مقاومتی به مفهوم یکسان رسیده است. اینکه می‌گویند دولت اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد، درست نیست.


به گزارش ایانا "محمدباقر نوبخت" در گفت‌وگوی ویژه‌ خبری شبکه دو سیما، در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی در سال 1395 اظهار کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی برای ما دولتی‌ها یکسان است و حتما باید در مجموعه ما اجماع نظری در این رابطه وجود داشته باشد. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا از همه‌ی ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کنیم و با تولیدات باکیفیت و بااستاندارد، صادرات خوبی داشته باشیم.


وی ادامه داد: ما می‌دانیم که اگر قرار باشد شاهد یک جهشی در رشد کشور باشیم، باید ابتدا از طریق فن‌آوری‌های نوپا اقدام کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم. دولت از ابتدا در سمت حمایت از علوم دانش‌بنیان حرکت کرده است. بیش از 2000 شرکت دانش‌بنیان از آغاز دولت تا به حال داشته‌ایم.


سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، گفت: برای سه هدفی که از سوی مقام معظم رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی تعیین شده، 680 برنامه‌ی عملیاتی تعریف کرده‌ایم. از میان آنها با اولویت 240 پروژه داریم که در برنامه ششم هم مدون شده است. این 240 پروژه نیز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود تا 48 پروژه را در سال پیش رو به انجام برسانیم.


وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی موفق‌ترین نهاد در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و از رشد منفی شش و هشت دهم درصد به مثبت 3 درصد رسیده است. با رشد این نهاد بیش از 5 میلیارد دلار در بخش واردات صرفه‌جویی کرده‌ایم. ذخایر گندم ما به بیش از 6 میلیارد تن رسیده است. می‌گویند دولت به اقتصاد مقاومتی توجه ندارد، آن را قبول ندارد. این همه رشدی که ما کرده‌ایم بر اساس اقتصاد مقاومتی بوده است، این حرف‌ها درست نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید