Iranian Agriculture News Agency

نماینده فائو در گفتگو با ایانا به مناسبت روز زن خبر داد:

راهکار فائو برای ارتقاء معیشت زنان و دختران روستایی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، در تمامی پروژه‌های بین‌المللی خود بر توزیع و ترویج یکسان تکنولوژی‌ و دانش روز میان زنان و مردان کشاورز و حق بهره‌برداری یکسان آنها از آموزش‌ها تأکید می‌کند.

راهکار فائو برای ارتقاء معیشت زنان و دختران روستایی


نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ روز زن در ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، درباره اقدامات صورت گرفته برای زنان کشاورز و روستایی در ایران، از اجرای پروژه‌هایی با دفتر امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی با هدف توانمندسازی جمعیت زنان و دختران روستایی خبر داد و افزود: جامعه هدف این پروژه‌های کوچک‌مقیاس زنان و دختران روستایی هستند تا بتوانند با توانمندسازی این جمعیت، معیشت زنان و دختران روستایی را ارتقا دهند.

سرج ناکوزی افزود: نه‌تنها در ایران، بلکه در تمامی دنیا نیمی از جمعیتی که در پیشه کشاورزی مشغول به کار هستند را زنان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین جاری‌سازی مفهوم جنسیت، نقش زنان و قائل شدن حقوق برای آنها در سطح روستا و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند از ملاحظات بسیار جدی فائو است.

وی با تأکید بر نقش کشاورزی خانوادگی در جهان و ایران و حضور زنان و مردان در این عرصه خاطرنشان کرد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در تمامی پروژه‌های خود بر توزیع و ترویج تکنولوژی‌ها دانش‌های معرفی‌شده به خانواده‌های روستایی به نسبت یکسان میان زنان و مردان تأکید می‌کند.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ادامه داد: فائو در تلاش است تا زنان و مردان به یک نسبت از آموزش بهره‌مند شوند.

ناکوزی در بخش دیگری از این گفت و گو نیز با اشاره به تدوین فعالیت مشترک بین فائو و WHO برای ارزیابی سلامت مواد غذایی در ایران، اظهار امیدواری کرد که این ارزیابی هرجه زودتر به نتیجه برسد تا بتوانیم اطلاعات دقیقی را درباره وضعیت سلامت غذا در ایران منتشر کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی امنیت غذایی، از برنامه‌ریزی فائو در این زمینه و همچنین نهایی کردن پروژه تدوین استراتژی اطمینان از تأمین امنیت غذایی در ایران تا پایان سال 2025 خبر داد./

A-950111-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید