Iranian Agriculture News Agency

تفاهم نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست و بانک اتریشی RBI به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست ایران و بانک اتریشی RBI به امضای معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران و مدیرعامل این بانک رسید.

تفاهم نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست و بانک اتریشی RBI به امضا رسید


تفاهم نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست ایران و بانک اتریشی RBI به امضای سید محمد مجابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران و مدیرعامل این بانک رسید.

به گزارش ایانا از محیط زیست در این آیین که در دفتر وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی کشور اتریش در وین برگزار شد، وزیر محیط زیست اتریش با اشاره به دعوت رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور، ابراز امید واری کرد در اولین فرصت کشورش میزبان دکتر روحانی باشد .

وی با تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران، اعلام کرد برای هرگونه همکاری و تبادل تجربه و فناوری در زمینه محیط زیست آماده است.


فاس لابند رییس انجمن اتریش ایران نیز در این مراسم، محیط زیست را موضوع اصلی برای جهان دانست و بر حفظ و صیانت از آن تاکید کرد.

مدیرعامل بانک RBI اتریش هم این اقدام را حرکت اجرایی مناسبی برای گشایش روابط بانکی پس از برداشته شدن تحریم ها برشمرد و اعلام کرد خط اعتباری برای حفظ محیط زیست و حمایت از پروژه های مربوطه راه اندازی کرده و طی چند هفته آینده هیاتی برای بررسی و اجرایی شدن پروژه ها به ایران اعزام می کند.

سید محمد مجابی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست و نایب رییس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست ایران نیز از وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی اتریش بابت پیگیری تفاهم نامه بین رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و این وزارتخانه اتریش تشکر کرد.

مجابی اعلام کرد هیات دوازده نفره ای از محیط بانان برای آموزش طی ماه آینده به دعوت وزارت محیط زیست اتریش به آن کشور اعزام می شوند.

نایب رییس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست ایران، تفاهم نامه امضا شده با بانک اتریشی را حایز اهمیت برشمرد و تاکید کرد از این ظرفیت برای حمایت از پروژه های مدیریت پسماند، آب وفاضلاب و پساب، سنجش از دور، اندازه گیری آلودگی ها و فیلترهای کاهش آلودگی هوا و سایر فعالیت های محیط زیستی با اعطای وام و تکنولوژی از طریق صندوق ملی محیط زیست حمایت می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید