Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیرنیرو:

50 هزار دستگاه کنتور هوشمند دربخش کشاورزی نصب می شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برنامه ریزی برای نصب حداقل 50 هزار دستگاه کنتور هوشمند آب در بخش کشاورزی در سال 1395 خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برنامه ریزی برای نصب حداقل 50 هزار دستگاه کنتور هوشمند آب در بخش کشاورزی در سال 1395 خبر داد.

به

به گزارش ایانا از وزارت نیرو، رحیم میدانی افزود: این پروژه به صورت مشترک و همزمان با حوزه برق آغاز و با طرح «کنتورهای فهام» حوزه برق ادغام شده است.
به گفته وی، این موضوع سبب می شود تا داده های مربوط به آب و برق از طریق این کنتورها به مرکز داده ها منتقل شود و بتوان اطلاعات را بهتر مدیریت کرد.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو اضافه کرد: توانایی تولید یک میلیون دستگاه کنتور فهام در سال 1395 در داخل کشور وجود دارد و به موازات این طرح، توجه خاصی به سرمایه گذاری در بخش آب خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه صنعت آب کشور نیازمند سرمایه گذاری گسترده است، افزود: اعتبارهای دولتی پاسخگوی نیازهای آب کشور نیست و باید از محل سرمایه گذاری خارجی با رعایت استفاده از حداکثر توان ساخت داخل و انتقال فناوری به این کار ادامه داد.
میدانی با بیان اینکه استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و انتقال فناوری از اصول و خطوط قرمز وزارت نیرو است، تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی نباید موجب تضعیف تولیدکنندگان و سازندگان داخلی شود.
طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام)، بخش نخست هوشمندسازی شبکه برق کشور است که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهره برداری بهتر از شبکه برق استفاده می شود و افزون بر آن امکان ارتباط دوسویه با مشترکان را فراهم می کند و اجرای آن بر عهده سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی از پروژه های ویژه بخش آب در اقتصاد مقاومتی است.
وی یادآور شد: اعتبار این طرح که در سال گذشته با تحولی اساسی به چهار هزار میلیارد ریال رسیده بود، امسال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
میدانی بیان داشت: اجرای جدی این پروژه، وزارت نیرو را در مدیریت آب کشور به توفیق های اساسی خواهد رسانید.
به گزارش ایرنا، طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، با توجه به مصوبه شورای عالی آب اقدام های مشترک وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را به دنبال دارد که به همراه وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف آب باید پیاده شود.
براساس این طرح، در سال 1394به میزان 475 میلیون مترمکعب، در پنج سال به میزان 5.7 میلیارد مترمکعب و پس از 20 سال به میزان 110 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی کنترل خواهد شد.
تقویت گروه های گشت و بازرسی، تجهیز چاه های کشور به ابزار اندازه گیری و جایگزینی پساب از محورهای عملیاتی این طرح به شمار می رود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید