Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن خاک ایران در گفتگو با ایانا:

لایحه حفاظت از خاک به مجلس دهم رسید/ برگزاری جشنواره خاک در سال جاری

سناریوی قانون حفاظت از خاک به مجلس دهم رسید، این در حالی است که در صورت پیگیری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، این قانون به‌راحتی در همین دوره می‌توانست به تصویب برسد.

لایحه حفاظت از خاک به مجلس دهم رسید/ برگزاری جشنواره خاک در سال جاری


رئیس انجمن خاک ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از به سرانجام نرسیدن قانون حفاظت از خاک در مجلس نهم خبر داد و گفت: پس از توجیه نمایندگان مجلس نهم برای تصویب این قانون در کمیسیون کشاورزی، اکنون باید به‌دنبال توجیه نمایندگان مجلس دهم باشیم و مشخص نیست تصویب این قانون چه میزان برای نمایندگان جدید حائز اهمیت است.

منوچهر گرجی با بیان اینکه در صورت پیگیری جدی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، قانون حفاظت از خاک باید تاکنون به تصویب می‌رسید، افزود: به دلایل نامشخص رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم قاطعانه از امکان‌پذیر نبودن تصویب این قانون سخن گفت.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با پیگیری‌های متعدد از ابتدای مجلس دهم، قانون حفاظت از خاک هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید اساتید، دانشجویان، رسانه‌ها و تمامی سازمان‌ها در اقدامی مشترک تلاش کنند.

رئیس انجمن خاک ایران از برگزاری جشنواره خاک در سال جاری با حضور هنرمندان، فیلم‌سازان، شعرا، خوش‌نویسان، عکاسان و کاریکاتوریست‌ها خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه بحران خاک همانند آب در کشور همه‌گیر نشده است و هنوز افراد به اهمیت خاک پی نبرده‌اند.

گرجی ادامه داد: خاک زیربنای بحران آب است و برای حل این بحران باید ابتدا بحران خاک را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان تأکید کرد: برای تصویب این قانون در مجلس دهم، باید از همان ابتدای شروع کار مجلس، نمایندگان را زیرسؤال برد و پیگیری کرد وگرنه بعید نیست که سناریوی این قانون تا مجلس‌های بعدی نیز ادامه‌دار باشد!/

A-950117-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید